Zahraničníspolupráce

Blended Intensive Programmes (BIP)

Definice

Kombinované intenzivní programy jsou aktivitou programu Erasmus+, která umožňuje propagovat a implementovat mezinárodní mobilitu v kombinaci fyzické a virtuální aktivity. Cílem aktivity je podpořit mezinárodní spojení vysokoškolských vzdělávacích institucí, aby společně vytvářely programy pro školení, studium a výuku skupin studentů, akademiků nebo administrativních pracovníků za použití inovativních přístupů a digitálních nástrojů.

Příklady realizovaných BIP naleznete na této webové stránce.

Základní podmínky

  • spojení minimálně 3 vysokoškolských institucí ze 3 různých Erasmus+ programových zemí (VUT + 2 další vysokoškolské instituce)
  • 15 nebo 20 účastníků (tolerance 10 %)
  • minimálně 3 kredity pro účastnící se studenty
  • kombinace virtuální složky a fyzické mobility: - fyzická aktivita v délce 5-30 dní (v prostorách VŠ instituce, nebo i na jiném místě, hlavní část musí probíhat v zemi přijímající VŠ instituce)
  • virtuální složka (délka není stanovena, může se odehrávat před nebo po fyzické aktivitě)

Rozdělení rolí


Koordinátor

  • VŠ instituce, která požádala o grant na BIP
  • koordinuje organizaci BIP, spravuje rozpočet
  • jedná se o přijímající instituci

Vysílající instituce

  • partnerské VŘ instituce, které vysílají účastníky na BIP
  • jakákoliv VŠ instituce s ECHE, může být zapojena v partnerství, ale může být i mimo partnerství
  • většina účastníků by měla být vysílána z VŠ zapojených do partnerství

Finance

  • o finance na organizaci BIP žádá koordinující univerzita prostřednictví žádosti o grant v aktivitě Erasmus+ KA131 mobilita jednotlivců
  • organisational support (OS BIP) je 400 EUR na 1 účastníka, celkem 6 000 EUR (15 účastníků) nebo 8 000 EUR (20 účastníků)
  • finance OS BIP jsou určeny na pokrytí nákladů souvisejících s přípravou, návrhem, vývojem, realizací a celkovým řízením programu a koordinací BIP, povolené náklady jsou specifikovány níže
  • přidělené finance jsou spravovány centrálně na Rektorátu VUT

Účastníci

Za způsobilého účastníka se považuje ten, který vyjíždí na mobilitu z vysílající instituce do přijímající instituce, aby se zúčastnil tohoto programu jako „learner”. Maximální počet účastníku není stanoven, orientačně je ale doporučeno organizovat BIP pro maximálně 60 účastníků. V případě vyššího počtu účastníků je potřeba počítat s tím, že se finanční podpora nemění (účast více než 20 účastníků ≠ navýšení finanční podpory)

Za způsobilého účastníka se považuje

  • student vyjíždějící na BIP přes SMS mobilitu (krátkodobý studijní pobyt) financovaný z Erasmus+ nebo vyslaný z partnerské univerzity jako zero-grant (tzn. bez finanční podpory)
  • zaměstnanec vyjíždějící na BIP přes STT mobilitu (školení zaměstnance) financovaný z Erasmus+ nebo vyslaný z partnerské univerzity jako zero-grant (tzn. bez finanční podpory)

Za nezpůsobilé účastníky se považuje

  • zaměstnanec vyjíždějící na BIP přes STA mobilitu (výukový pobyt = jede učit)
  • domácí účastníci (domácí studenti, studenti na dlouhodobé mobilitě, domácí zaměstnanci)
  • účastníci z partnerských zemí (KA171 Mezinárodní kreditová mobilita)
  • mohou se účastnit programu, ale nejsou započítáni do 15 nebo 20 povinných účastníků.

Od účastníků BIP nesmí být vybíráno školené/poplatky za kurzy v rámci BIP, lze ale účtovat poplatky za aktivity, které přímo nesouvisí s tématem BIP.

V případě zájmu realizace BIP na VUT kontaktujte Ing. Simonu Pazourkovou (pazourkovas@vutbr.cz) nebo Mgr. Michaelu Veselou  (vesela.m@vutbr.cz) z Oddělení internacionalizace Rektorátu VUT pro získání více informací. 

Návrhy na realizaci BIP na VUT můžete podávat do 30.11.2024 (formulář zašlete na adresu vesela.m@vutbr.cz).

Odpovědnost: Ing. et Ing. Mariana Tesařová, M.Sc.