Detail předmětu
Počítačová grafika
FSI-SPGAk. rok: 2010/2011
Předmět se vyučuje v zimním semestru 3. ročníku oboru matematické inženýrství.
Seznamuje posluchače se základními algoritmy počítačové grafiky. Je zaměřen na teoretické základy počítačové grafiky a praktické aplikace vybraných partií, a to zejména: Grafická data, barevné systémy, 2D - modelování: konstrukce rovinných křivek zadaných explicitně, parametricky a polárněů Fergusonovy, Bezierovy a Coonsovy křivkyů konstrukce interpolačních polynomů a splajnů, konstrukce aproximačních křivek; transformace roviny a jejich skládání, modelování technických pohybů; 3D - modelování: rovnoběžné a středové promítání na rovinu, promítání na kulovou plochuů konstrukce ploch zadaných explicitně a parametricky, Bezierovy a Coonsovy bikubické a obecné plochy a jejich napojování; plochy určené okrajem; realistické zobrazování prostorových útvarů: řešení viditelnosti, stínování, textury.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
a počítačově zaměřených kursech, doplní je o znalosti technických
křivek a ploch a dovednosti různým způsobem zobrazovat reálné
útvary a technická data. Prohloubí schopnosti algoritmizace technických
úloh a znalosti prostředí Borland Delphi.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
v mat. anylýze, algebře, geometrii a předcházejících počítačově
zaměřených kursech. Teoretické znalosti prakticky aplikovat
při vytváření geometrických modelů reálných systémů.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Martišek, D.: Matematické principy grafických systémů, Littera, Brno 2002
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova