Detail předmětu

Plánování a vyhodnocování experimentů

FSI-TPXAk. rok: 2010/2011

Základní úlohy. Rychlé metody vyhodnocování. Komparativní experimenty, testy významnosti. Faktorové experimenty,
empirické modelování. Chyby měření, přesnost přístrojů, zápis výsledku. Instruktivní řešení úloh s ilustrativními experimenty.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Výsledky učení předmětu

Studenti budou schopni provádět komplexní rozbor dosaženého výsledku a rozlišit tak použitelnost metod fyzikálního měření v konkrétních případech.

Prerekvizity

Matematický aparát v rozsahu výpočtu základních statistických charakteristik datového souboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení studenta bude zohledňovat jeho práci ve cvičení a výsledky diskuze nad zadanými tématy při zkoušce (k přípravě povoleny poznámky z přednášek).

Učební cíle

Poskytnout studentům kvalitní matematické nástroje ke statistickému zpracování výsledků fyzikálních měření.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Přítomnost na cvičení je povinná a je sledována vyučujícím. Způsob nahrazení zmeškané výuky ve cvičení bude stanovena vyučujícím na základě rozsahu a obsahu zmeškané výuky.

Základní literatura

Humlíček J.: Statistické zpracování výsledků měření, skriptum MU Brno (CS)
Pánek P.: Úvod do fyzikálního měření, skriptum MU Brno (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-FIN , 3 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní úlohy.
Rychlé metody vyhodnocování.
Komparativní experimenty, testy významnosti.
Faktorové experimenty, empirické modelování.
Chyby měření, přesnost přístrojů, zápis výsledku.
Instruktivní řešení úloh s ilustrativními experimenty.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Studenti řěší úkoly definované v teoretické části výuky.