Detail předmětu

Management a marketing

FAST-1P1Ak. rok: 2010/2011

Základy teorie managementu (plánování, organizování, personalistika, vedení, kontrola) s přihlédnutím k moderním a aktuálním manažerským trendům a metodám. Obecné i aktuální poznatky teorie a praxe managementu s přihlédnutím na potřeby odvětví vodního hospodářství, resp. životního prostředí. Důraz se klade na praxí ověřené managerské techniky a postupy. Základy marketingu (zákaznická orientace, marketingový mix, práce s veřejností atd.). Seminární práce na téma strategie, organizačního uspořádání, plánu obsazení, kontrolního systému a marketingové orientace zvolené nebo zadané firmy.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Ústav vodního hospodářství obcí (VHO)

Prerekvizity

ekonomika stavebnictví

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Osnovy výuky

1. Systémové pojetí managementu, jeho teorie a prostředí.
2. Strategické, operační a taktické plánování a rozhodování.
3. Organizování, organizační struktura, její tvorba a změny.
4. Personální management, lidský faktor.
5. Teorie motivace, vedení, jeho způsoby a nástroje.
6. Kontrolování, kontrolní systémy, produktivita.
7. Nové směry a tendence managementu.
8. Marketing, marketingové strategie.

Učební cíle

Základy plánovaní, organizování, management firmy, marketing produktů zaměřený na vodní hospodářství.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M-P-C-SI magisterský

    obor V , 5 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor