Detail předmětu

Angličtina pro chemiky III

FCH-BCV_A3Ak. rok: 2011/2012

Nácvik samostatné ústní prezentace odborného textu dle vlastního výběru, zvládnutí organickéh názvosloví,prohloubní schopnosti verbalizovat matematické údaje a grafy, zvládnutí terminologie a frazeologie k tématům chemie životního prostředí, fyzikální chemie, chemického inženýrství. Schopnost odvozování nových výrazů pomocí předpon a přípon, Rozvoj všech dovedností s cílem zvládnutí zkoušky na úropvni B1.

Jazyk výuky

angličtina

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Odpovídající slovní zásoba obecného, ale zejména odborného jayzyka, gramatika na úrovni pre-intermediate, rozvoj dovednosti čtení, psaní, poslechu a mluvení na úrovni A2, vedoucí ke zvládnutí jazyka na úrovni B1.

Prerekvizity

Angličtina obecná na úrovni A2. Zvládnutí předmětů Angličtina pro chemiky 1 a 2

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Dle předpisů FCH a VUT. Dále metody CALL, CBT, kolaborativní vyučování.

Způsob a kritéria hodnocení

Testy v průběhu semestru. Písemný zápočtový test na konci semestru.

Osnovy výuky

1. Zásady správné prezentace. Rozvržení prezentace, nácvik užitečných frází a obratů. vztahujícím se k jednotlivým částem prezentace. Správné použití nonverbálních prvků a vizuální ch pomůcek. Popis složitějších grafů a obrázků. Ukázka dobré a špatné prezentace. Gramatika: čas budoucí průběhový a jeho použití. Zdvořilý způsob nabídky. Odpovídající cvičení.
2. Organické názvosloví Výslovnost složitých názvu organických sloučenin. Poslech s cílem získat konkrétní informaci. Rozvoj mluveného projevu pomocí účasti ve výukovém dramatu s odbornýcm obsashem (Story of hydrocarbons, Becoming and Alcohol).
3.Chemie životního prostředí . Zvládnutí odborné terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadů a nakládání s odpady, trvale udržitelný rozvoj. Rozvoj dovedností číst, psát, mluvit a poslouchat tak, aby student byl schopen vytvářet definice jednotlivých pojmů (konkrétně přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby, Porozumění autentické video nahrávce a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí.Gramatika: Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod.

4. Struktura atomu. odborná slovní zásoba, popis jednotlivých částí atomu. Čtení kratších souvislých textů na dané téma, rozvoj písemných i mluvených schopnosti klást otázky a odpovídat na ně. Nácvik ústního popisu jevů formou vytváření složitějších celků na základě celků jednoduchých. Poslech s důrazem na celkové porozumění a reprodukci sděleného obsahu. Gramatika: nepravidelná slovesa, trpný rod .

5. Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Schopnost ústního kladení otázek a jejich odpovědí založená na precisním zvládnutí odborné terminologie a výslovnosti. Prohlubování autonomie učení formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie.

6. Tvorba slov: Rozvoj autonomie v učení na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí znalosti přepon a přípon. Větné členy.

7. Přenos tepla: Osvojení základní terminologie vedoucí k písemnému a ústnímu popisu jednotlivých jevů. Rozvoj mluvených dovedností na základě schopnosti definovat vybrané pojmy a popsat rozdíly mezi nimi. Rozvoj písemných schopností formou vytváření tabulek. ˇVerbalizace tabulkových údajů. Poslech autentické odborné nahrávky s cílem zachycení vybraných informací.

8. Fyzikální chemie 2. - rychlost chemických reakcí, řády reakcí: :prohloubení odborné slovní zásoby, popis dalších pojmů týkající se daného oboru Rozvoj čtení, a to jak s důrazem na celkové porozumění, tak s cílem získání konkrétní informace. Rozvoj psaných a mluvených dovedností formou kladení otázek a odpovědí na ně. Popis reakce založený na sledování autentické video nahrávky.

Učební cíle

Odpovídající slovní zásoba obecného, ale zejména odborného jayzyka, gramatika na úrovni pre-intermediate, rozvoj dovednosti čtení, psaní, poslechu a mluvení na úrovni A2, vedoucí ke zvládnutí jazyka na úrovni B1.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na seminářích se sledovanou docházkou. Studenti kombinované a distanční formy mají výuku o sobotách a mohou navštěvovat konzultace. Během semestru student úspěšně zvládne alsespoň jednu PP prezentaci na zvolené téma. Omluvenou absenci na semináři lze kompenzovat účastí v náhradní hodině nebo dodáním prezentace na téma probrané v zameškané hodině.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPCP_CHCHT bakalářský

    obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
    obor BPCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
    obor BPCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHTP bakalářský

    obor BPCO_CHP , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_OOB bakalářský

    obor BKCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHCHT bakalářský

    obor BPCO_CHMN , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHTP bakalářský

    obor BPCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_CHCHT bakalářský

    obor BKCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
    obor BKCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
    obor BKCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_OOB bakalářský

    obor BPCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_CHTP bakalářský

    obor BKCO_PCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
    obor BKCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor