Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
FEKT-XIPDAk. rok: 2013/2014
IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Výukové cíle a učební úlohy
3. Učivo, jeho didaktická analýza
4. Strukturování učiva
5. Formy a metody výuky
6. Osobnost učitele
7. Student a měření výsledků jeho výuky
8. Formování osobnosti studenta
9. Projektování výuky
10. Realizace výuky
11. Hodnocení výuky.
12. Dějiny pedagogických systémů.
Učební cíle
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Petty, G.: Moderní vyučování, Portál, Praha, 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Portál, Praha, 2002
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor A-BTB , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor F-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-B bakalářský
obor B-TLI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M1 magisterský navazující
obor M1-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program AJEI-H bakalářský
obor H-AEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
- Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe