Detail předmětu

Informace o konkurenci

FP-KikPAk. rok: 2014/2015

Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy získávání informací o konkurenční firmě

Prerekvizity

Znalost základů organizace a manažerských funkcí podniku, základy práce na PC a znalost práce s Internetem.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.

Způsob a kritéria hodnocení

Požadavky k udělení zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace.

Osnovy výuky

Základní tematická náplň přednášek je následující:
Úvod, ofenzivní pojetí KBF.
Strategický význam informace v KB.
Pojetí informace v KB
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje, způsoby získávání a analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Specifický informační systém firmy (Spefis)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištěni Spefisu.

Učební cíle

Umožnit studentům pochopit problematiku informačních systémů potřebných k získávání informací o konkurenci a vybavit studenty znalostmi pro legální získávání informací o konkurenci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.

Doporučená literatura

FULD, LEONARD, M. The New Competitor Intelligence. New York: 2005. (EN)
KAHANER, L., 1997: Competitive Intelligence. New York: Simon & Schuster, 1997. ISBN 978-0-684-84404-6. (EN)
LIEBOWITZ, J. Strategic Intelligence. New York: Auerbach Publications, 2006. 223p. ISBN 978-0-8493-9868-1.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-EP , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje informací
Způsoby získávání informací
Analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Utajení činnosti
Dezinformace v KB
Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.