Detail předmětu
Informace o konkurenci
FP-KikPAk. rok: 2014/2015
Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát moderní přístupy získávání informací o konkurenční firmě
Prerekvizity
Znalost základů organizace a manažerských funkcí podniku, základy práce na PC a znalost práce s Internetem.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavky k udělení zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace.
Osnovy výuky
Základní tematická náplň přednášek je následující:
Úvod, ofenzivní pojetí KBF.
Strategický význam informace v KB.
Pojetí informace v KB
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje, způsoby získávání a analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Specifický informační systém firmy (Spefis)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištěni Spefisu.
Úvod, ofenzivní pojetí KBF.
Strategický význam informace v KB.
Pojetí informace v KB
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje, způsoby získávání a analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Specifický informační systém firmy (Spefis)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištěni Spefisu.
Učební cíle
Umožnit studentům pochopit problematiku informačních systémů potřebných k získávání informací o konkurenci a vybavit studenty znalostmi pro legální získávání informací o konkurenci.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.
Doporučená literatura
FULD, LEONARD, M. The New Competitor Intelligence. New York: 2005. (EN)
KAHANER, L., 1997: Competitive Intelligence. New York: Simon & Schuster, 1997. ISBN 978-0-684-84404-6. (EN)
LIEBOWITZ, J. Strategic Intelligence. New York: Auerbach Publications, 2006. 223p. ISBN 978-0-8493-9868-1.
KAHANER, L., 1997: Competitive Intelligence. New York: Simon & Schuster, 1997. ISBN 978-0-684-84404-6. (EN)
LIEBOWITZ, J. Strategic Intelligence. New York: Auerbach Publications, 2006. 223p. ISBN 978-0-8493-9868-1.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Základní tématická náplň přednášek je následující:
Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje informací
Způsoby získávání informací
Analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Utajení činnosti
Dezinformace v KB
Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.
Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
Zdroje informací
Způsoby získávání informací
Analýza informací
Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
Utajení činnosti
Dezinformace v KB
Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
Organizační struktura Spefisu
Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.