Detail předmětu
Elektronický obchod
FP-eoPAk. rok: 2014/2015
Předmět je zaměřen na oblasti:
Základního pojmového aparátu – systémů a modelů obchodu a elektronického obchodu,
Modelování elektronického obchodu,
Projektování elektronického obchodu,
Strategického řízení elektronického obchodu a bezpečnosti vybraných komponentů elektronického obchodování firem.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát základní metodické postupy při projektování jednoduchých modelů elektronického obchodu, modelování struktur a chování dílčích částí elektronického obchodu a bezpečnosti vybraných částí těchto obchodů. Osvojí si základní pojmový aparát systémového pojetí elektronického obchodu a možnosti modelování jednotlivých částí různých typů elektronického obchodu.
Prerekvizity
Práce s grafy a maticemi, množinové vyjádření závislostí, logické funkce, informační gramotnost, orientace v základních ekonomických kategoriích.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
Na každém cvičení je prováděna průběžná kontrola postupného zpracování na PC zadaného úkolu (seminární práce) a prezentace vytvořených výsledků. Aktivní práce studenta na cvičeních je průběžně hodnocena a celkově hodnocena max. 40 body, úspěšné zpracování a prezentace zadaného úkolu je hodnoceno max. 60 bodů. Celkový počet bodů pro udělení zápočtu je min. 70 bodů.
Při hodnocení menším než 70 bodů je studentem zpracován a prezentován v novém termínu další zadaný úkol s ohodnocením max.50 bodů. Pro úspěšné udělení zápočtu je nezbytné získání min.70 bodů ze všech prací.
Požadavky ke zkoušce: každý student předloží zpracovanou seminární práci podle vzoru a při ústní zkoušce ukáže další možná variantní řešení zpracované seminární práce. Zásadním požadavkem je aktivní znalost studenta práce s PC tj. vyhledávání zadaných informací na internetu.
Při hodnocení menším než 70 bodů je studentem zpracován a prezentován v novém termínu další zadaný úkol s ohodnocením max.50 bodů. Pro úspěšné udělení zápočtu je nezbytné získání min.70 bodů ze všech prací.
Požadavky ke zkoušce: každý student předloží zpracovanou seminární práci podle vzoru a při ústní zkoušce ukáže další možná variantní řešení zpracované seminární práce. Zásadním požadavkem je aktivní znalost studenta práce s PC tj. vyhledávání zadaných informací na internetu.
Osnovy výuky
Systém a model elektronického obchodu.
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.
Projektování elektronického obchodu.
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.
Projektování elektronického obchodu.
Učební cíle
Cílem předmětu je, aby studenti si osvojili základní terminologii v nové oblasti elektronického obchodování, metodické postupy při projektování vybraných informačních a komunikačních systémů internetového obchodování a uměli vytvářet jednoduché ekonomicky vyvážené vybrané modely elektronického obchodu pro firmy v ČR.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech při zpracování seminární práce. Nahrazení zameškané, řádně omluvené nepřítomnosti na výuce je formou náhradního organizovaného zaměstnání s vypracováním nového úkolu a jeho hodnocení podle kriterií při udělování zápočtu.
Doporučená literatura
BASL, J. Podnikové informační systémy, podnik v informační společnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2002. 142 s. ISBN 80-247-0214-2. (CS)
DVOŘÁK, J.Elektronický obchod. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc - Brno, 2005, 116 s.. ISBN 80-214-2236-X (CS)
DVOŘÁK, J.Elektronický obchod. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc - Brno, 2005, 116 s.. ISBN 80-214-2236-X (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Cílem výuky je získání teoretických znalostí o oblasti teorie systémů, modelování firemních elektronických obchodů, základů informační bezpečnosti v elektronickém obchodování a elektronickém obchodování ve virtuálním prostředí. Získání základní orientace v trendech elektronického obchodování. Získání znalostí v projektování a optimalizaci vybraných segmentů na modelech elektronického obchodování.
Včasné zpracování seminární práce a její prezentace.
Včasné zpracování seminární práce a její prezentace.
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Cílem výuky je získání znalostí o oblasti teorie systémů, modelování firemních elektronických obchodů, základů informační bezpečnosti v elektronickém obchodování a elektronickém obchodování ve virtuálním prostředí.
Získání základní orientace v trendech elektronického obchodování.
Získání znalostí v projektování a optimalizaci vybraných segmentů na modelech elektronického obchodování.
Včasné zpracování seminární práce a její prezentace.
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.
Získání základní orientace v trendech elektronického obchodování.
Získání znalostí v projektování a optimalizaci vybraných segmentů na modelech elektronického obchodování.
Včasné zpracování seminární práce a její prezentace.
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.