Detail předmětu
Počítače a programování 2
FEKT-KPC2EAk. rok: 2014/2015
Studenti se seznámí s algoritmizací složitějších úloh, jazykem C podle standardu ANSI, programování s řetězci a se soubory, tvorba vlastních knihovních funkcí a sestavováním pokročilých datových typů, struktury, ukazatele a dynamické proměnné, základy objektového programování v jazyce C++, třídy, šablony a sestavení aplikace s grafickými výstupy ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. ANSI C, standardní knihovny jazyka C, překlad, preprocesor, direktivy, řetězce v C
3. Práce se vstupy a výstupy v jazyce C, práce se soubory
4. Pokročilé datové typy, dynamické proměnné, struktura, unie použití dynamických proměnných, lineární seznam, lineární uspořádaný seznam, zásobník, strom.
5. Rozsáhlejší ukázková aplikace s využitím dynamických proměnných, čtení a zápisu do souboru a vlastní knihovny funkcí
6. Úvod do objektového programování, datové abstrakce, objektové typy, třídy, inicializace, konstruktory, destruktory, definice jednoduchého objektu
7. Ukazatel this, práce se třídami, přetěžování operátorů
8. Přátelé, členské a nečlenské funkce, třídy a dynamické přidělování paměti
9. Standardní konstruktory, kopírovací konstruktory, ukazatele na objekt
10. Dědičnost tříd, polymorfismus a virtuální funkce, odvozená třída, polymorfní veřejná dědičnost
11. Použití šablony tříd, přátelé, vnořené třídy, výjimky
12. Standardní knihovna šablon, práce se vstupy a výstupy, proudy, práce se soubory
13. Grafické výstupy ve Windows
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Prokop, J. Algoritmy v jazyku C a C++. Praha: Grada Publishing, 2008 (CS)
Virius, M. Jazyky C a C++. Komplexní kapesní průvodce. Praha: Grada Publishing, 2005 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech