Detail předmětu

Grafická uživatelská rozhraní v Javě

FIT-GJAAk. rok: 2014/2015

Vývoj programovacího jazyka Java, virtuální stroj, základy objektově orientovaného jazyka Java, druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet), základní knihovny (java.lang, java.io, java.util), knihovna java.awt (Abstract Window Toolkit), mechanismus událostí v Javě, mechanismy práce s obrazem a zvukem, tvorba aplikací, tvorba appletů, knihovny javax.swing, tvorba JavaBeans, nástroje pro programování GUI, webové aplikace, Java Enterprise, Hibernate, Spring, Java Server Pages, Java Server Faces, Google Web Toolkit, Android.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Výsledky učení předmětu

Studenti se seznámí s principy jazyka Java. Naučí se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámí se i s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučí se též odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Studenti se zdokonalí v používání programovacího jazyka Java, v práci v týmech a v přípravě projektové dokumentace.

Prerekvizity

Nejsou žádné prerekvizity.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Osnovy výuky

    Osnova přednášek:
    1. Úvod do jazyka Java. Virtuální stroj.
    2. Základy objektově orientovaného jazyka Java.
    3. Základní knihovny (java.lang, java.io, java.util).
    4. Výjimky a práce s vlákny v Javě.
    5. Grafické elementy knihovny Swing.
    6. Tvorba aplikací.
    7. Půlsemestrální zkouška.
    8. Java pro Android.
    9. Servlety a Java Server Pages.
    10. Knihovna Spring.
    11. Hibernate a Java Server Faces.
    12. Google Web Toolkit.
    13. Testování v Javě, Ant, Maven. Nasazování aplikací.

    Osnova ostatní - projekty, práce:
    1. Individuální projekt na tvorbu grafické desktopové aplikace.
    2. Týmový projekt na webovou, nebo mobilní aplikaci.

Učební cíle

Seznámit se s principy jazyka Java. Naučit se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámit se s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučit se odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

 Půlsemestrální test, individuální a týmový projekt.

Doporučení literatura

Deitel, H.M., Deitel, P.J.: Java - How to program, ISBN 0-13-632589-0, Prentice Hall, 1997.
Niemeyer, P., Peck, J.: Exploring Java (2nd ed.), ISBN 1-56592-271-9, O'Reilly & Associates, 1997.
Flanagan, D.: Programování v jazyce Java (První vydání), ISBN: 80-85896-78-8, Computer Press 1997
Eckel, B.: Myslíme v Jazyku Java, ISBN 80-247-9010-6, Grada 2001

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MBI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MBS , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MIN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MIS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MMI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MMM , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MPV , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MSK , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MGM , 0 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Úvod do jazyka Java. Virtuální stroj.
  2. Základy objektově orientovaného jazyka Java.
  3. Základní knihovny (java.lang, java.io, java.util).
  4. Výjimky a práce s vlákny v Javě.
  5. Grafické elementy knihovny Swing.
  6. Tvorba aplikací.
  7. Půlsemestrální zkouška.
  8. Java pro Android.
  9. Servlety a Java Server Pages.
  10. Knihovna Spring.
  11. Hibernate a Java Server Faces.
  12. Google Web Toolkit.
  13. Testování v Javě, Ant, Maven. Nasazování aplikací.

Projekt

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor