Detail předmětu
Grafické a multimediální procesory
FIT-GMUAk. rok: 2014/2015
Barevné modely. Principy 2D/3D grafiky. Algoritmy počítačové grafiky a výpočetní náročnost. První a druhá generace grafických procesorů - TMS34010/20, TIGA, Trio64V+, Intel i860, Savage3D, Intel740, Permedia, RIVA TNT. Organizace obrazové paměti. Paralelizace geometrického stupně. Multiprocesorové rasterizační architektury - paralelizace obrazu a objektů. Mapování a komprese textur, pixelové interpolace. Grafické multiprocesory. GPGPU. Kvantování. Predikční kódování. Kosinová a waveletová transformace. Kompenzace pohybu a hybridní kódování. Podpásmové kódování a vektorové kvantování. Standardy pro přenos obrazů, videa a zvuku - JPEG, ITU-T H.261, MPEG-1, 2, 4, 7. Signálové procesory. Multimediální procesory - VLIW, Mpact, CyberPro. Multimediální rozšiřování instrukčního souboru x86 - MMX, SIMD. Hrací konzoly.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Osnova přednášek:
- Barevné modely, CUDA, 2D grafika.
- 3D grafika, složitost, grafické akcelerátory.
- Obrazová paměť, grafické procesory.
- Paralelizace geometrického a rasterizačního stupně.
- Architektura SGI, mapování a komprese textur, pixelové interpolace.
- Grafické multiprocesory, GPGPU.
- Kvantování a predikční kódování.
- Kosinová a waveletová transformace.
- Kompenzace pohybu, podpásmové kódování.
- JPEG, ITU-T H.261, MPEG-1.
- MPEG-2, -4, -7.
- Signálové procesory.
- Multimediální procesory, instrukční soubory. Hrací konzoly.
- Úvod do OpenCL, GLUT a CUDA
- 2D Grafika
- Display listy, transformace a zásobník matic, animace
- Texturování
- Fog, mipmaping
- Evaluátory, Bezierovy plochy, NURBS a quadriky
- Odevzdáváni projektu!!! (v rámci jednotlivých cvičení)
- 12 bodů
Osnova počítačových cvičení:
Osnova ostatní - projekty, práce:
Individuální zadání projektů, 28 bodů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Počítačová grafika
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MBI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MBS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIN , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMM , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MPV , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MSK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MGM , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Barevné modely, CUDA, 2D grafika.
- 3D grafika, složitost, grafické akcelerátory.
- Obrazová paměť, grafické procesory.
- Paralelizace geometrického a rasterizačního stupně.
- Architektura SGI, mapování a komprese textur, pixelové interpolace.
- Grafické multiprocesory, GPGPU.
- Kvantování a predikční kódování.
- Kosinová a waveletová transformace.
- Kompenzace pohybu, podpásmové kódování.
- JPEG, ITU-T H.261, MPEG-1.
- MPEG-2, -4, -7.
- Signálové procesory.
- Multimediální procesory, instrukční soubory. Hrací konzoly.
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
- Úvod do OpenCL, GLUT a CUDA
- 2D Grafika
- Display listy, transformace a zásobník matic, animace
- Texturování
- Fog, mipmaping
- Evaluátory, Bezierovy plochy, NURBS a quadriky
- Odevzdáváni projektu!!! (v rámci jednotlivých cvičení)
- 12 bodů