Detail předmětu
Grafická a zvuková rozhraní a normy
FIT-GZNAk. rok: 2014/2015
Úvod, přehled používaných grafických aplikačních rozhraní a norem, historie grafických aplikačních rozhraní, grafická knihovna OpenGL - úvod, 2D grafika, 3D grafika, pokročilé techniky, nadstavbové knihovny GLU a GLUT, grafická knihovna DirectX - úvod, 2D grafika, 3D grafika, pokročilé techniky, historie norem používaných v grafice a multimédiích, grafické formáty, VRML, komprese obrazů a videa, přenos grafických a multimediálních dat.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se zdokonalí v práci s literaturou a prohloubí své praktické dovednosti při práci s programovacím jazykem C/C++.
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Osnova přednášek:
- Úvod, přehled používaných grafických aplikačních rozhraní a norem
- Historie grafických aplikačních rozhraní
- Grafická knihovna OpenGL - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna OpenGL - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna OpenGL - pokročilé techniky, nadstavbové knihovny GLU a GLUT
- Grafická knihovna DirectX - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna DirectX - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna DirectX - pokročilé techniky
- Historie norem používaných v grafice a multimédiích
- Grafické formáty
- VRML - Virtual Reality Modeling Language
- Komprese obrazů a videa
- Přenos grafických a multimediálních dat
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
- půlsemestrální test - 9 bodů
- projekt - 40 bodů
- závěrečná zkouška - 51 bodů, min zisk 20 bodů
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MBI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MBS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIN , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMM , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MPV , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MSK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MGM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Úvod, přehled používaných grafických aplikačních rozhraní a norem
- Historie grafických aplikačních rozhraní
- Grafická knihovna OpenGL - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna OpenGL - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna OpenGL - pokročilé techniky, nadstavbové knihovny GLU a GLUT
- Grafická knihovna DirectX - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna DirectX - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna DirectX - pokročilé techniky
- Historie norem používaných v grafice a multimédiích
- Grafické formáty
- VRML - Virtual Reality Modeling Language
- Komprese obrazů a videa
- Přenos grafických a multimediálních dat