Detail předmětu
Mikropočítačové řízení elektrických pohonů
FIT-IMTPAk. rok: 2014/2015
V předmětu jsou probírány moderní mikroprocesorové obvody pro řízení elektrických pohonů a způsob jejich použití v elektrických pohonech se zpětnovazební regulací. Pro demonstraci problematiky je v laboratorních cvičeních požíván digitální signálový procesor Motorola DSP56800. V laboratorních cvičeních studenti samostatně pracují s mikroprocesorovým vývojovým systémem. Jsou realizovány jednoduché úlohy pro seznámení s architekturou a periferiemi mikroprocesorových obvodů pro elektrické pohony (architektura DSP, A/D převodník, generátor pulsní-šířkové modulace, časovače, atd.) a dále jsou realizovány algoritmy regulační smyčky na reálném laboratorním pohonu (PS regulátor, dolní propust).
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Osnova přednášek:
- Úvod do řízení elektrických pohonů.
- Mikroprocesorové obvody v elektrických pohonech.
- Architektura digitálních signálových procesorů DSP56800 I.
- Architektura digitálních signálových procesorů DSP56800 II.
- Architektura digitálních signálových procesorů DSP56800 III.
- Periferie: port, časovač.
- Periferie: A/D převodník.
- Periferie: generátor pulsní šířkové modulace.
- Zpracování zpětnovazebních signálů čidel polohy a rychlosti.
- Algoritmy: PSD regulátor, dolní propust 1. řádu.
- Technická výstavba měničů.
- Regulační struktury řízení DC pohonů.
- Regulační struktury řízení AC pohonů.
- Úvod, bezpečnostní předpisy, seznámení s pracovištěm.
- Vývojové prostředí, mikroprocesorový vývojový systém.
- Aritmeticko-logická jednotka.
- Jednotka řízení programu, systém přerušení.
- Jednotka generování adres.
- Port, časovač.
- A/D převodník.
- Generátor pulsní šířkové modulace.
- Snímání rychlosti a polohy inkrementálním čidlem (IRC).
- Regulátor PSD, dolní propust 1. řádu.
- Programovatelný laboratorní měnič.
- Řízení DC motorku v rychlostní smyčce I.
- Řízení DC motorku v rychlostní smyčce II.
Osnova laboratorních cvičení:
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura