Detail předmětu

Španělština - konverzace

FAST-BYS8Ak. rok: 2014/2015

Tento předmět se zaměřuje na procvičování konverzačních, prezentačních a argumentačních schopností na různá témata. Sylabus kurzu může být měněn dle uvážení vyučujícího. Hlavní oblasti jsou rodina, práce, studium, zdraví, plány do budoucna.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav společenských věd (SPV)

Výsledky učení předmětu

Student prohloubí své dovednosti zejména v komunikaci. Hlavní procvičovaná dovednost je mluvené slovo. Student umí interaktovat s rodilým mluvčím bez obtíží. Vyjádří svůj názor k aktuálním tématům, je schopen si vyslechnout protichůdné názory a porovnat je. Je schopen plynule vyjádřit zřetelně důvodu, city, preference, emoce na všechna standardní témata. Umí se vyjadřovat k situacím hypotetickým nebo minulým. Dojde k rozšíření slovní zásoby, případně k získání nové slovní zásoby určitých oblastech. Student si zlepší prezentační schopnosti, jelikož velmi často musel prezentovat před zbytkem třídy. Oblasti které student ovládá jsou: jídlo, nákupy, typický den, rodina, škola, volný čas, četba, hudba, TV, Móda, Cestování, Zdravi, Kariéra, Plány do budoucna. Úroveň odpovídá B2, ale výhradně zaměřená na mluvení a komunikační schopnosti.

Prerekvizity

The student should have fisnished BYS4 and therefore be at (B2 –) level according to EFR.

Korekvizity

Žádné

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Procvičování, kulturních znalostí španělsky mluvících zemí a nácvik modelových každodenních situací s důrazem na konverzaci. Výuka formou debat dle pokynu vyučujícího.

Způsob a kritéria hodnocení

Student pravidelně navštěvuje jazyková cvičení a aktivně při výuce participuje (maximálně 3. neomluvené hodiny). Při nedodržení docházky student vykoná závěrečný ústní test. Výše uvedené podmínky jsou platné, pokud není vyučujícím stanoveno jinak.

Učební cíle

Cílem tohoto kurzu je opakování jazyka a prohloubení konverzačních schopností.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1 Týden – Představení sám sebe. Co je úspěch, osobní data, cesta od neúspěchu k úspěchu.
2 Týden – Rodina. Moje rodina. Vycházet dobře s členy rodiny, životní etapy, věřit svým blízkým
3 Týden – Můj dům/domov. Úkoly okolu domu. Zahrada. Úvahy o domově
4 Týden – Nákupy. Jsou nákupy zábava nebo otrava. Druhy nákupů a nákupních středisek. Virtuální návštěva daného nákupního střediska.
5 Týden – Můj typický den/týden/rok. Víkendové aktivity, Co bych dělal s 300.000,- Kč
6 Týden – Četba. Co čtu nejčastěji. Druhy literatury. Co bych nečetl. Pro a proti četby
7 Týden – Zábava a volný čas. Jaký druh kulturních aktivit mám rád/ráda. Co dělá „dobrý film“. Druhy umění a názor. Preference co se týká kultury a umění.
8 Týden – Prázdninové cestování. Místa navštívená a které se navštíví. Druhy cestování. Kam bych jel a kam ne.
9 Týden – Kamarádi a známé. Moji kamarádi. Koho bys chtěl potkat. Co dělá dobrého kamaráda. Nepříjemné zkušenosti s přátelstvím.
10 Týden – Zdraví. Můj zdravotní stav. Dobré a špatné návyky. Výživa. Jak začít žít zdravěji.
11 Týden – Čeho se bojím nebo obávám. Skončí svět ? – důvody. Tipy jak žít „bezstarostn쓨
12 Týden – Budoucnost – Kariéra. Příležitosti. Založení rodiny. Děti.
13 Týden - Zápočet