Detail předmětu

Strategie konkurenčních střetů

FP-PsksKAk. rok: 2016/2017

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního boje firmy. také budou diskutovány některé praktiky užívané v České republice. Studenti se také seznámí se specifickým informačním systémem obchodní společnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy k přípravě a řízení vlastního střetu s konkurenční firmou.

Prerekvizity

Proces strategického řízení firmy, analýza oborového okolí firmy, analýza interních faktorů firmy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení klasifikovaného zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
2. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
3. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.

Osnovy výuky

Úvod
Charakter konkurenčních střetů
Ofenzivní pojetí konkurenčního střetu
Strategie konkurenčních střetů

Učební cíle

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního střetu s jinou firmou.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.

Základní literatura

BARTES, F. KOnkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80-85943-41-7. (CS)
BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)

Doporučená literatura

BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80 – 85943 – 41 - 7. (CS)
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-PFO-KS , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

16 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.

Konzultace

25 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Konzultace k vybraným tématům předmětu v konzultačních hodinách