Detail předmětu
Management spolehlivosti a kvality v údržbě
FSI-XMS-KAk. rok: 2016/2017
Předmět je zaměřen na nejmodernější poznatky ze současného managementu spolehlivosti a kvality v údržbě. Důraz je kladen především na problematiku managementu údržby a kvality a rovněž managementu údržby a financí, dále na výběr politiky údržby dle ekonomického hlediska, výkonost údržby a její hodnocení pomocí provozní spolehlivosti. Student se seznámí i s novými přístupy, jako je třeba využití outsourcingu, insourcingu a benchmarkingu v údržbě. Rovněž jsou probírány otázky reklamace v údržbě a je i věnována pozornost údržbě zaměřené na bezporuchovost a komplexní produktivní údržbě. Je zmíněn management rizik v údržbě a lidský činitel v údržbě. Je také rozebrána počítačová podpora řízení údržby. Výuka předmětu je doplněna cvičením, kde jsou nejdůležitější probíraná témata náležitě na příkladech z průmyslové praxe procvičena. Ve cvičeních je také vedena diskuze k získaným výsledkům a závěrům.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
NYMAN, D.; LEVITT, J. Maintenance Planning, Coordination and Scheduling. Industrial Press Inc., U.S. 2010. 300s. ISBN 978-0831134181.
RAHEJA, D. Design for Reliability (Quality and Reliability Engineering Series). 1. edition. Wiley. 2012. 336 p. ISBN-13: 978-0470486757
SUMMERS, D. Quality Management. 2. edition. Prentice Hall. 2008. 592 p. ISBN-13: 978-0135005101.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Konzultace
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Shrnutí základních poznatků z teorie údržby
3. Vývojové etapy organizace údržby
4. Management údržby a kvalita
5. Management údržby a finance
6. Výběr politiky údržby podle ekonomického kritéria
7. Výkonnost údržby a její hodnocení pomocí provozní spolehlivosti
8. Outsourcing a insourcing údržby, benchmarking v údržbě
9. Reklamace v údržbě
10. Údržba zaměřená na bezporuchovost (RCM)
11. Komplexní produktivní údržba (TPM)
12. Management rizik v údržbě, lidský činitel v údržbě
13. Počítačová podpora řízení údržby