Detail předmětu
Počítačové programování 1
FEKT-BPC-PP1Ak. rok: 2018/2019
Celý kurz bude vyučován v programovém prostředí Matlab (případně jeho freeware alternativách). Studenti se seznámí s maticovými operacemi, logickými a relačními operátory. Dále budou probrány pokročilé datové typy (komplexní čísla, struktury, cell), nástroje pro řízení běhu programu (podmínky if-elseif-else, cykly while, for, metody switch-case), tvorba funkcí. Důraz bude kladen především na vektorizaci a optimalizaci kódu. Studenti se naučí základy objektově orientovaného programování a tvorby grafického uživatelského prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
1) Provádět maticové operace v Matlabu.
2) Převést matematické algoritmy do formy matlabovských funkcí.
3) Vykreslovat průběhy 2D a 3D funkcí.
4) Sestavit jednoduchou aplikaci s grafickým rozhraním v Matlabu.
5) Psát přehledný a srozumitelný kód dle programátorských zvyklostí.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Tvorba matic, maticové operace, indexování, logické a relační operátory
3. Pokročilé datové typy (komplexní čísla, char, logical, struktury, cell)
4. Řízení programu, podmínky, cykly
5. Funkce - hlavička, lokální vs. globální proměnné a Workspace
6. Funkce - handle, Vekorizace, optimalizace kodu, kontrola programu, bsxfun, arrayfun, cellfun
7. Grafika - možnosti vykreslování, tex příkazy
8. Práce se soubory - čtení a zápis
9. GUI - grafické uživatelské prostředí, systém guide
10. GUI - uicontrols
11. OOP - třída/objekt,vlastnosti a metody, konstructor, set, get
12. OOP - dědění, přístup, jmenné prostory, enumerace
13. Základy Simulinku
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Tvorba matic, maticové operace, indexování, logické a relační operátory.
3. Pokročilé datové typy (komplexní čísla, char, logical, struktury, cell).
4. Řízení programu, podmínky, cykly.
5. Funkce - hlavička, lokální vs. globální proměnné a Workspace.
6. Funkce - handle, Vekorizace, optimalizace kodu, kontrola programu, bsxfun, arrayfun, cellfun.
7. Grafika - možnosti vykreslování, tex příkazy.
8. Práce se soubory - čtení a zápis.
9. GUI - grafické uživatelské prostředí, systém guide.
10. GUI - uicontrols.
11. OOP - třída/objekt,vlastnosti a metody, konstructor, set, get.
12. OOP - dědění, přístup, jmenné prostory, enumerace.
13. Základy Simulinku.
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova