Detail předmětu
Market Research
FP-ERBMREEAk. rok: 2018/2019
1. Úvod: Charakteristika a typy výzkumu (uživatelé výzkumu, využití výzkumu v ekonomickém kontextu, druhy výzkumu, výzkumné otázky, techniky výzkumu, proces výzkumu)
2. Plán výzkumu (návrh tržního výzkumu, rozpočet, harmonogram)
3.-4. Možnosti sběru primárních dat (Focus Groups, podrobná interview, osobní interview, telefonický rozhovor, dotazníkové šetření)
5.-6. Využití sekundárních dat ve výzkumu (typy sekundárních dat a jejich využití, výhody a nevýhody, zhodnocení zdrojů dat)
7.-8. Analýza kvalitativních a kvantitativních dat (charakteristika, využití statistiky pro analýzu kvantitativních dat, využití IT pro analýzu kvalitativních dat)
9.-10. Vlastní návrh a prezentace projektové zprávy (struktura a organizace zprávy, hodnotící kritéria, ústní prezentace zprávy)
11.-12. Specifické použití výzkumu (obchodní výzkum, zaměstnanecký výzkum, sociální výzkum, mediální výzkum, analýza spokojenosti zákazníků, Mystery Shopping)
13. Soudobé trendy ve výzkumu trhu (měnící se role výzkumníka, online výzkum trhu, Data Mining, Brain Science)
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Výsledky učení předmětu
Dovednosti – student je schopen sestavit plán výzkumu, provést sběr primární dat, analyzovat a vyhodnotit je s ohledem na účel použití v oblasti činnosti konkrétního podnikatelského subjektu s návrhem vhodných strategických cílů a plánů
Kompetence – student sestavuje plán tržního výzkumu (formulace výzkumných otázek, techniky výzkumu), analyzuje získaná primární data a vyvozuje z nich relevantní závěry o aktuální situaci podnikatelského subjektu na trhu a na základě prezentace výsledků přistupuje ke strategickému cílení a plánování.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Povinné úkoly:
1) max. 25 bodů => vypracování a odevzdání týmového projektu – zadání dílčích částí bude studentům průběžně sdělováno v rámci 1. – 8. cvičení, termín odevzdání do konce 9. týdnu semestru, hodnoceno bude splnění dílčích zadání max. 25 body
2) max. 15 bodů => prezentace týmového projektu – prezentace probíhají v rámci 10. – 11. cvičení, hodnotí se dodržení času, splnění zadání pro prezentaci a reakce na dotazy oponujícího týmu
3) max. 10 bodů => vypracování a prezentace oponentního posudku – hodnotí se souhrnně splnění zadání pro vypracování oponentního posudku a relevantnost kladených dotazů vůči prezentujícímu týmu, odevzdání posudku do konce 10. týdne, prezentace relevantních dotazů vůči prezentujícímu týmu bude probíhat na 11. – 12. cvičení
Nepovinný úkol
4) max. 50 bodů => napsání znalostního testu, test bude psán na 13. cvičení, bude trvat max. 45 minut, bude obsahovat 20 otázek s možnostmi odpovědí, z nichž je vždy jediná správná (10 otázek, kde je správná odpověď hodnocena 3 body a 10 otázek, kde je správná odpověď hodnocena 2 body; špatné a žádné odpovědi jsou hodnoceny 0 body)
Osnovy výuky
2. Plán výzkumu (návrh tržního výzkumu, rozpočet, harmonogram)
3.-4. Možnosti sběru primárních dat (Focus Groups, podrobná interview, osobní interview, telefonický rozhovor, dotazníkové šetření)
5.-6. Využití sekundárních dat ve výzkumu (typy sekundárních dat a jejich využití, výhody a nevýhody, zhodnocení zdrojů dat)
7.-8. Analýza kvalitativních a kvantitativních dat (charakteristika, využití statistiky pro analýzu kvantitativních dat, využití IT pro analýzu kvalitativních dat)
9.-10. Vlastní návrh a prezentace projektové zprávy (struktura a organizace zprávy, hodnotící kritéria, ústní prezentace zprávy) vhodný pro malé a střední podniky
11.-12. Specifické použití výzkumu (obchodní výzkum, zaměstnanecký výzkum, sociální výzkum, mediální výzkum, analýza spokojenosti zákazníků, Mystery Shopping) v oblasti malých a středních podniků
13. Soudobé trendy ve výzkumu trhu (měnící se role výzkumníka, online výzkum trhu, Data Mining, Brain Science)
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. 5th ed. New York: Pearson Education, 2009. ISBN 9780273716860.
Doporučená literatura
PAUL HAGUE, Nick Hague. Market Research in Practice a Guide to the Basics. London: Kogan Page, 2004. ISBN 978-074-9445-942.
ROE, Michael. Market research in action. London [u.a.]: Thomson Learning, 2004. ISBN 978-186-1529-381.
XU, Jie. Market Research Handbook: Measurement, Approach and Practice. Lincoln: IUniverse, 2005. ISBN 978-059-5364-015.
Zařazení předmětu ve studijních plánech