Detail předmětu
Rating a oceňování podniku
FP-FropKAk. rok: 2018/2019
Předmět je zaměřen na následující oblasti:
• Rating a jeho právní úprava, trendy ve vývoji
• Metody určování hodnoty podniku
• Strategická analýza podniku pro účely stanovení hodnoty podniku
• Identifikace generátorů hodnoty
• Praktická aplikace výnosových metod oceňování podniků
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Dovednosti: Na základě strategické analýzy, včetně finanční analýzy, studenti dovedou kvantifikovat generátory hodnoty a stanovit předběžné ocenění podniku. Dovedou doporučit vhodnou metodu ke stanovení hodnoty podniku a zjednodušeným způsobem stanovit hodnotu podniku. Dokážou diskutovat předpoklady platnosti stanoveného ocenění.
Způsobilosti: Studenti jsou způsobilí aplikovat metody vedoucí k určení hodnoty podniku, určit hodnotu podniku, jakož i identifikovat faktory, které zvyšují hodnotu podniku, případně ji ohrožují. Jsou schopni modelovat dopady strategických rozhodnutí do hodnoty podniku.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
• Testování predikční schopnosti finančně-poměrových ukazatelů. Modely hodnocení bonity podniku
• Metodický postup určování ratingu a hodnoty podniku.
• Metody určování hodnoty podniku
• Strategická analýza pro účely určování hodnoty podniku. Finanční plán pro účely určování hodnoty podniku.
• Diskontní sazba pro účely určování hodnoty podniku.
• Zpracování návrhu ocenění konkrétního podniku ve skupinách dle doporučeného postupu. Citlivost ocenění na změnu generátorů hodnoty, diskuse ocenění.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
VINŠ, P. a LIŠKA, V. Rating. Praha: C.H.Beck, 2005. ISBN 80-7179-807-X.
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-KS magisterský navazující
obor MGR-UFRP-KS , 2 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
Určování hodnoty podniku. Výnosové metody určování hodnoty.
Strategická analýza podniku pro účely oceňování.
Identifikace generátorů hodnoty.
Finanční plán podniku. Diskontní sazba pro ocenění podniku
Stanovení hodnoty podniku výnosovými metodami.
Zpracování návrhu ocenění konkrétního podniku v týmech (maximálně tříčlenných). Postup:
o Strategická a finanční analýza společnosti.
o Analýza generátorů hodnoty.
o Finanční plán.
o Stanovení diskontní sazby.
o Návrh ocenění podniku metodou diskontovaného cash flow.
o Citlivost ocenění na změnu generátorů hodnoty, diskuse ocenění.