Detail předmětu
Rating a oceňování podniku
ÚSI-2FDRPAk. rok: 2018/2019
Prezentovat studentům modely hodnocení spolehlivosti podniku a přístupy k určování hodnoty podniku. Obeznámit studenty s postupem určování hodnoty podniku. Zaměřit se na strategický analýzu podniku, zejména z hlediska vyhledávání nositelů hodnoty. Procvičit metody tvorby finančního plánu a tvorba modelu na PC. Prezentovat a aplikovat metody určování hodnoty podniku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- rozlišovat mezi jednotlivými druhy ratingu a ovládat teoretické základy hodnocení bonity podniku,
- navrhnout metodiku tvorby modelů hodnocení bonity podniku,
- volit mezi metodami určování hodnoty podniku z hlediska účelu ocenění,
- prakticky použít metody určování hodnoty podniku.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Metodický postup určování ratingu a hodnoty podniku. Metody určování hodnoty podniku.
3. Strategická analýza pro účely určování hodnoty podniku. Finanční plán pro účely určování hodnoty podniku.
4. Diskontní sazba pro účely určování hodnoty podniku.
5. Výsledné ocenění výnosovými metodami. Ocenění synergií. Metody trního porovnání.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
VINŠ, P. a LIŠKA, V.: Rating. Praha: C.H.Beck, 2005. ISBN 80-7179-807-X. (CS)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech