Detail předmětu
Obchod a podpora prodeje
FP-BoppPDAk. rok: 2018/2019
Předmět poskytuje přehled o činnostech obchodování. Seznamuje studenty s jeho základními operacemi - nákupem a prodejem, přepravou, udržováním zásob, výzkumem a ovlivňováním trhu a poskytováním obchodních služeb. Definuje pojem obchodní kategorie a její význam pro realizaci obchodních činností.Vysvětluje základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchodování realizuje.Cílem předmětu je objasnit pojem obchod a činnosti spojené s obchodováním. Vysvětlit vztah těchto činností k základním funkcím podniku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavky na ukončení (procentní váha)
Dílčí úkoly 10%
Semestrální týmový projekt 30%
Přednášky (včetně přednášek odborníků z praxe) 10%
Zkouška (znalostní test) 50%
Osnovy výuky
1. Obchod a jeho charakteristika.
2. Charakteristické rysy současného obchodu. Struktura obchodu.
3. Nákup a jeho řízení.
4. Prodej a jeho řízení.
5. Spotřebitelské chování spotřebitelů a organizací.
6. Obchod a integrovaná marketingová komunikace.
7. Osobní prodej a přímý marketing.
8. Podpora prodeje a reklama.
9. Strategie podpory prodeje.
10. Podpora prodeje v maloobchodě.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
JOBBER, D., LANCASTER, G. Management prodeje. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2001. 431s. ISBN 80-7226-533-4.
LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2004. 170s. ISBN 80-251-0174-6.
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2000. 620s. ISBN 80-7169-997-7.
Doporučená literatura
DENNY, R. Prodejem k vítězství. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2009. 192s. ISBN 978-80-251-2505-2.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Obchod a jeho charakteristika.
2. Charakteristické rysy současného obchodu. Struktura obchodu.
3. Nákup a jeho řízení.
4. Prodej a jeho řízení.
5. Spotřebitelské chování spotřebitelů a organizací.
6. Obchod a integrovaná marketingová komunikace.
7. Osobní prodej a přímý marketing.
8. Podpora prodeje a reklama.
9. Strategie podpory prodeje.
10. Podpora prodeje v maloobchodě.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Obchod na trzích B2C, B2B a B2G. Specifika obchodu.
Charakteristické rysy současného obchodu. Struktura obchodu. Obchod v ČR. Obchod v době internetu. Právní a etické otázky obchodu.
Logistika, marketing, informatika a administrativa nákupu.
Prodej a jeho řízení. Charakteristika prodeje, jeho postavení a úloha. Prodejní strategie. Osobní prodejní dovednosti. Prodejní techniky.
Spotřebitelské chování spotřebitelů a organizací.
Ochrana spotřebitele.
Obchod a integrovaná marketingová komunikace. Obchodní a marketingové plánování. Komunikační proces a modely.
Komunikační strategie.Podpora prodeje a reklama.