Detail předmětu
Podpora prodeje a reklama
FP-pprPAk. rok: 2019/2020
V rámci předmětu si studenti osvojí základní pojmy z oblasti marketingové komunikace. Ty pak dále budou prohlubovat v oblasti reklamy a podpory prodeje. Budou zde mít možnost pochopit jak reklama a podpora prodeje fungují a jak se dají prakticky vhodně využít.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
5
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolventi kurzu by měli být schopni rozlišovat marketingově komunikační nástroje, správně využít reklamy a podpory prodeje.
Prerekvizity
Předpokladem pro správné pochopení výuky je předchozí absolvování předmětu Marketing (a s tím spojené potřebné znalosti).
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, přednášek odborníků z praxe a za pomoci praktických ukázek. Cvičení jsou zaměřena na práci v týmech při zpracování různých úkolů vycházejících právě probírané problematiky.
Způsob a kritéria hodnocení
Studenti budou hodnoceni na základě součtu bodů získaných za cvičení a bodů získaných u zkoušky. Výsledná známka pak odpovídá bodovému hodnocení ECTS.
Zápočet: Odborné dovednosti studenta jsou ověřovány na základě zpracování a prezentace týmového projektu. Student může za cvičení dosáhnout max. 30 bodů (min. počet bodů, kterého musí být pro získání zápočtu dosaženo je 15 bodů).
Zkouška: Odborné znalosti jsou ověřovány písemnou zkouškou. U písemné zkoušky dostane student odborné otázky z teoretické části vymezené přednáškami z oblasti marketingové komunikace, reklamy a podpory prodeje. Studentovi je udělena klasifikace dle klasifikační stupnice bodového hodnocení ECTS max. 70 bodů. Minimem pro získání zkoušky je pak 35 bodů.
Zápočet: Odborné dovednosti studenta jsou ověřovány na základě zpracování a prezentace týmového projektu. Student může za cvičení dosáhnout max. 30 bodů (min. počet bodů, kterého musí být pro získání zápočtu dosaženo je 15 bodů).
Zkouška: Odborné znalosti jsou ověřovány písemnou zkouškou. U písemné zkoušky dostane student odborné otázky z teoretické části vymezené přednáškami z oblasti marketingové komunikace, reklamy a podpory prodeje. Studentovi je udělena klasifikace dle klasifikační stupnice bodového hodnocení ECTS max. 70 bodů. Minimem pro získání zkoušky je pak 35 bodů.
Osnovy výuky
1. Úvod do problematiky marketingové komunikace.
2. Základní nástroje marketingové komunikace.
3. Regulace reklamy, legislativa, kodex reklamy.
4. Psychologické aspekty v marketingové komunikaci.
5. Kreativita v reklamě, reklamní plán a strategie.
6. Média v marketingové komunikaci - plánování a volba médií.
7. Média v marketingové komunikaci - délka kampaně, různá média.
8. Efektivita a účinnost reklamního působení.
9. Podpora prodeje – úvod do problematiky, úloha podpory prodeje v rámci marketingové komunikace.
10. Podpora prodeje zaměřená na spotřebitele.
11. Podpora distribuce.
12. Podpora prodeje podle cílových skupin.
13. Shrnutí.
2. Základní nástroje marketingové komunikace.
3. Regulace reklamy, legislativa, kodex reklamy.
4. Psychologické aspekty v marketingové komunikaci.
5. Kreativita v reklamě, reklamní plán a strategie.
6. Média v marketingové komunikaci - plánování a volba médií.
7. Média v marketingové komunikaci - délka kampaně, různá média.
8. Efektivita a účinnost reklamního působení.
9. Podpora prodeje – úvod do problematiky, úloha podpory prodeje v rámci marketingové komunikace.
10. Podpora prodeje zaměřená na spotřebitele.
11. Podpora distribuce.
12. Podpora prodeje podle cílových skupin.
13. Shrnutí.
Učební cíle
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti z oblasti marketingové komunikace a naučit je vnímat rozdíly mezi jednotlivými marketingově komunikačními nástroji. Hlavním cílem pak je, aby absolventi byli po absolvování předmětu schopni správně vnímat, nastavit i hodnotit reklamu či podporu prodeje.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-EP bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod do problematiky marketingové komunikace.
2. Základní nástroje marketingové komunikace
3. Regulace reklamy, legislativa, kodex reklamy.
4. Psychologické aspekty v marketingové komunikaci.
5. Kreativita v reklamě, reklamní plán a strategie.
6. Média v marketingové komunikaci - plánování a volba médií.
7. Média v marketingové komunikaci - délka kampaně, různá média.
8. Efektivita a účinnost reklamního působení.
9. Podpora prodeje – úvod do problematiky, úloha podpory prodeje v rámci marketingové komunikace.
10. Podpora prodeje zaměřená na spotřebitele.
11. Podpora distribuce.
12. Podpora prodeje podle cílových skupin.
13. Shrnutí.
2. Základní nástroje marketingové komunikace
3. Regulace reklamy, legislativa, kodex reklamy.
4. Psychologické aspekty v marketingové komunikaci.
5. Kreativita v reklamě, reklamní plán a strategie.
6. Média v marketingové komunikaci - plánování a volba médií.
7. Média v marketingové komunikaci - délka kampaně, různá média.
8. Efektivita a účinnost reklamního působení.
9. Podpora prodeje – úvod do problematiky, úloha podpory prodeje v rámci marketingové komunikace.
10. Podpora prodeje zaměřená na spotřebitele.
11. Podpora distribuce.
12. Podpora prodeje podle cílových skupin.
13. Shrnutí.