Detail předmětu
Grafická a zvuková rozhraní a normy
FIT-GZNAk. rok: 2020/2021
Úvod, přehled používaných grafických aplikačních rozhraní a norem, historie grafických aplikačních rozhraní, grafická knihovna OpenGL - úvod, 2D grafika, 3D grafika, pokročilé techniky, nadstavbové knihovny GLU a GLUT, grafická knihovna DirectX - úvod, 2D grafika, 3D grafika, pokročilé techniky, historie norem používaných v grafice a multimédiích, grafické formáty, VRML, komprese obrazů a videa, přenos grafických a multimediálních dat.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se zdokonalí v práci s literaturou a prohloubí své praktické dovednosti při práci s programovacím jazykem C/C++.
Způsob a kritéria hodnocení
- půlsemestrální test - 9 bodů
- projekt - 40 bodů
- závěrečná zkouška - 51 bodů, min zisk 20 bodů
Učební cíle
Doporučená literatura
Graham Sellers , Richard S Wright Jr., et al.: OpenGL Superbible: Comprehensive Tutorial and Reference (7th Edition), Addison-Wesley Professional; 7 edition (July 31, 2015), ISBN 978-0672337475
Jason Gregory: Game Engine Architecture, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (August 17, 2018), ISBN: 978-1138035454
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MGM , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MBI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MBS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIN , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MIS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MMM , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MPV , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
obor MSK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný - Program MITAI magisterský navazující
specializace NISY , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NADE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NBIO , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NCPS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NEMB , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NHPC , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NGRI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NIDE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NISD , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NMAL , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NMAT , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NNET , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSEC , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSEN , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSPE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NVER , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NVIZ , 0 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Úvod, přehled používaných grafických aplikačních rozhraní a norem
- Historie grafických aplikačních rozhraní
- Grafická knihovna OpenGL - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna OpenGL - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna OpenGL - pokročilé techniky, nadstavbové knihovny GLU a GLUT
- Grafická knihovna DirectX - úvod, 2D grafika
- Grafická knihovna DirectX - 3D grafika, pokročilé techniky
- Grafická knihovna DirectX - pokročilé techniky
- Historie norem používaných v grafice a multimédiích
- Grafické formáty
- VRML - Virtual Reality Modeling Language
- Komprese obrazů a videa
- Přenos grafických a multimediálních dat