Detail předmětu
Multimédia
FIT-MULAk. rok: 2020/2021
Definice multimédií, přehled periferních zařízení, multimédia a zpracování signálu, signálové procesory, "case study" návrhu systému se signálovým procesorem, Windows API pro práci se zvukem, videosignálem a obrazovým rastrem, formáty dat pro obraz a zvuk, digitalizace a kódování obrazu a zvuku, komprese obrazu, komprese videa, komprese zvuku, rozhraní DirectX pro rastrové operace, rozhraní DirectX pro zvuk, rozhraní OpenGL pro rastrové operace, programátorská rozhraní pro programování multimediálních aplikací.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se naučí hledat si partnery do týmu, řešit týmové projekty a veřejně obhajovat výsledky práce. Zdokonalí se v praktickém užívání programátorských a ladících nástrojů jakož i v praktickém užívání programovcího jazyka C/C++.
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Základy počítačové grafiky
Doporučená literatura
IEEE Multimedia, IEEE, USA – various articles (EN)
Study support "Multimedia" (in Czech) to download (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MGM , 1 ročník, letní semestr, povinný
obor MBI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MBS , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MIN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MIS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MMI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MMM , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MPV , 0 ročník, letní semestr, volitelný
obor MSK , 0 ročník, letní semestr, volitelný - Program MITAI magisterský navazující
specializace NISY , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NADE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NBIO , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NCPS , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NEMB , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NHPC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NGRI , 0 ročník, letní semestr, povinný
specializace NIDE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISD , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NMAL , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NMAT , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NNET , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSPE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVER , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVIZ , 0 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Úvod, zpracování signálu (10. 2. 2021, Zemčík, slajdy, staré slajdy)
- Filtrace (17. 2. 2021, Zemčík, slajdy)
- Kompresní techniky (24. 2. 2021, Bařina, slajdy)
- Zvukové formáty (3. 3. 2021, Grézl, slajdy, nové slajdy)
- Zvuková rozhraní (10. 3. 2021, Bařina, slajdy)
- Principy komprese obrazu a videa (17. 3. 2021, Zemčík, slajdy)
- Formáty obrazu (24. 3. 2021, Bařina, slajdy)
- Formáty videa (31. 3. 2021, Bařina, slajdy)
- Multimediální frameworky (7. 4. 2021, Bařina, slajdy), půlsem. test
- DirectX (14. 4. 2021, Kobrtek, slajdy)
- OpenGL (21. 4. 2021, Milet, slajdy)
- Formáty a technologie TV (28. 4. 2021, hostující přednášející Novotný, slajdy)
- Závěr, DSP use case (5. 5. 2021, Zemčík)
MS Teams link zde: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1c937827b2f44f40aa6fcd4fa46fb7a5%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=4f1eec9a-1611-46ea-8915-6c5e5f5c647e&tenantId=c63ce729-ca17-4e52-aa2d-96b79489a542
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
- Úvodní laboratorní cvičení, seznámení s pomůckami
- Návrh zvukových filtrů a jejich realizace
- Rastrové operace Windows API
- Zpracování videosekvencí
- Komprese JPEG - nastavení koeficientů DCT
- DirectX rozhraní pro obraz a zvuk
Projekt
Vyučující / Lektor
Osnova
- Individuálně zadávené projekty trvající po celou dobu kursu
Elektronické učební texty
mul-opora-2023-04-04.pdf 1.3 MB