Detail předmětu
Průmyslový marketing
FSI-HMRAk. rok: 2020/2021
Tento předmět je zaměřený na seznámení studentů se soudobými trendy v oblasti marketingové teorie a praxe. Pozornost je věnována charakteristice marketingového mixu a východiskům marketingového řízení, to vše se snahou o výraznou orientaci na oblast průmyslového marketingu.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
5
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Znalosti a vědomosti, získané v tomto předmětu, pomohou studentům orientovat se v soudobých marketingových koncepcích, získat přehled o možných způsobech provádění marketingových analýz a stanovování marketingových plánů v měnících se podmínkách našich firem.
Prerekvizity
Znalost základních ekonomických kategorií.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
Student získá zápočet, pokud obdrží minimálně 25 bodů z 50 možných bodů udělovaných ve cvičení za zpracovanou semestrální práci a její prezentaci (max. 30 b.), za písemné testy (max. 10b.) a za další aktivity na cvičeních – tvorba obalu a prezentace aktualit (max. 10 b.).
Zkouška je písemná, maximální počet bodů ze zkoušky je 50 bodů. Za účelem celkového hodnocení předmětu se body ze cvičení a ze zkoušky sčítají.
Zkouška je písemná, maximální počet bodů ze zkoušky je 50 bodů. Za účelem celkového hodnocení předmětu se body ze cvičení a ze zkoušky sčítají.
Učební cíle
Získání spektra znalostí z oblasti marketingu, zejména se zaměřením na jeho soudobá pojetí. Výklad vychází z přístupu úspěšných firem, které kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Dva písemné testy v průběhu semestru, zpracování projektu.
Základní literatura
CHLEBOVSKÝ, V. MARKETING PRO B-2- B TRHY. BRNO: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, S.R.O. BRNO, 2010. ISBN: 978-80-214-4129- 3.
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0. (CS)
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 [edition]. Boston: Pearson, 2016. ISBN 9780133856460. (EN)
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0. (CS)
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 [edition]. Boston: Pearson, 2016. ISBN 9780133856460. (EN)
Doporučená literatura
KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 [edition]. Boston: Pearson, 2016. ISBN 9780133856460
Elearning
eLearning: aktuální otevřený kurz
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Východiska marketingové koncepce podnikání
2. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy
3. Segmentace, zacílení a umístění
4. Marketingový výzkum
5. Marketingový mix (4 P, rozšířený marketingový mix)
6. Specifické rysy průmyslového marketingu
7. Postup tvorby a realizace marketingové strategie
2. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy
3. Segmentace, zacílení a umístění
4. Marketingový výzkum
5. Marketingový mix (4 P, rozšířený marketingový mix)
6. Specifické rysy průmyslového marketingu
7. Postup tvorby a realizace marketingové strategie
Cvičení
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení budou sloužit jako prostor pro procvičení vybraných marketingových koncepcí - mezi témata patří: 1. Určování velikosti trhu a tržního podílu 2. Analýza sortimentního kříže 3. Obal - jeho funkce a využití v marketingu 4. Případová studie - distribuce 5. Test cenové citlivosti 6. Portfolio analýza 7. Případová studie telemarketing 8. Reklama
Elearning
eLearning: aktuální otevřený kurz