Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-MPA-JA4Ak. rok: 2021/2022
Kurz je zaměřen na jazykové dovednosti a výrazové prostředky používané v obchodní angličtině a v pracovním procesu. Studenti se seznámí s prostředky odborného jazyka v běžných ekonomických a obchodních kontextech.Předmět se zaměřuje na rozšiřování obecné i odborné slovní zásoby studentů a rozvíjí gramatické struktury odborného jazyka. Důraz je kladen na rozvíjení komunikačních dovedností, ale také schopnost aktivně využívat nabyté znalosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni:- orientovat se v anglické ekonomické terminologii vztahující se k probraným tématům,- porozumět středně obtížnému odbornému autentickému textu,- hovořit o probraných ekonomických tématech,- aplikovat získanou odbornou slovní zásobu v praxi, např. při simulaci obchodních jednání nebo v obchodní korespondenci.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Hodnocení předmětuZápočet – celkem 40 bodů / k uznání zápočtu je nutné dosáhnout minima 24 bodů.1. 75% aktivní účast na cvičeních2. E-learning testy – maximum 10 bodů (bez požadovaného minima)3. Zápočtový test – maximum 30 bodů (bez požadovaného minima) Zkouška – celkem 60 bodů / k uznání zkoušky je nutné dosáhnout minima 30 bodů.1. Poslech s porozuměním – maximum 30 bodů / minimum 15 bodů2. Porozumění odbornému textu – maximum 30 bodů / minimum 15 bodůCelkem 100 bodů (zápočet a zkouška). Z dosaženého počtu bodů je vypočítána výsledná známka.
Osnovy výuky
V průběhu semestru budou probrána následující témata:I. Obchodní praxe:1. Nábor zaměstnanců: jednotlivé fáze náboru, pohovor s uchazeči, žádost o zaměstnání2. Podnikový management: manažerské funkce, charakteristika dobrého manažera, manažerské dovednosti3. Strategická spojení: akvizice, fúze, budování obchodních vztahů4. Vyjednávání: kladení otázek, rozvíjení strategie BATNA (nejlepší alternativa k vyjednávané dohodě), nabízení, smlouvání5 Projektový management: fáze projektu, úkoly v rámci každé fáze projektu, vyhodnocení možných rizik6 Týmová spolupráce: týmové role, budování efektivního týmu s adekvátní komunikací a spoluprací jeho členů7 Pracovní porady: důvody ke svolání porady, typy porad, techniky porad, vedení porady8 Manažerská informatika: zavádění nové technologie, zakládání podnikové webové stránky, výběr nového dodavatele9 Reklama: definice cílové skupiny, vytváření reklamního sloganu, pověření reklamní agentury, schválení návrhu, výběr komunikačního media10 Marketing produktu/služby: cíloví zákazníci, segmentace trhu, konkurenční prostředíII. Obchodní jednání v kontextu kulturních rozdílů:1. Vedení podniku: lineárně aktivní vs. multiaktivní vs. reaktivní kultura2. Týmová spolupráce: individualistická vs. kolektivistická kultura3. Přístup k času - prezentace a porady: monochronní vs. synchronní kultura4. Smouvání a vyjednávání: kultura zaměřená na smlouvu vs. kultura zaměřená na vztahy5. Obchodní vztahy a nezávazná společenská konverzace: specifická vs. difuzní kultura6. Postoj ke kritice: specifická vs. difuzní kultura7. Postoj k riziku: kultura vyhýbající se nejistotě vs. kultura neobávající se nejistoty8. Funkce předsedy: kultura zaměřené na dohodu vs. kultura zaměřená na výsledek9. Prezentování: kultura zaměřená na obsah vs. kultura zaměřená na styl; kultura s nízkým kontextem vs. kultura zaměřená na vysoký kontext 10. Styl kladení otázek: přímá vs. nepřímá kultura
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova