Detail předmětu
Design-management
FSI-9DMAAk. rok: 2021/2022
Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.
Prerekvizity
Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny.
Způsob a kritéria hodnocení
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce - případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Učební cíle
Přehled teorie designu a řízení designu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Základní literatura
Jarema J.: Teória a metodika designu. Košice – VŠT, 1990
Pavelka J.: Význam informací pro rozhodovací proces ve vedení, řízení a organizaci designu. Praha – IPD,1978
Pilditch J.: Winning Ways. - London : Harper+Row, 1987
Štejn J.: Průmyslový dizajn. Praha – Utrin, 1976
Pavelka J.: Význam informací pro rozhodovací proces ve vedení, řízení a organizaci designu. Praha – IPD,1978
Pilditch J.: Winning Ways. - London : Harper+Row, 1987
Štejn J.: Průmyslový dizajn. Praha – Utrin, 1976
Doporučená literatura
Jarema J.: Organizácia a riadenie designu (Design-management). Košice – TU, 1994
Pilditch J.: The Business of Product Design, 1966
Rajlich J. a kol: Modul Design, Dempcae. Brno – FSI VUT, 1999
Pilditch J.: The Business of Product Design, 1966
Rajlich J. a kol: Modul Design, Dempcae. Brno – FSI VUT, 1999
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu - design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu - design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.