Detail předmětu
Betonové konstrukce 1
FAST-BLA002Ak. rok: 2021/2022
Železobetonové monolitické skeletové konstrukce - jedno a vícepodlažní rámové konstrukce a jejich prvky. Zásady navrhování monolitických základových konstrukcí – základová patka, pás, rošty.
Dimenzování železobetonových prvků podle mezních stavů použitelnosti.
Desky působící ve dvou směrech podepřené po obvodu. Kruhové a mezikruhové desky. Roštové a kazetové stropy. Stěnové nosníky prosté a spojité.
Pracovní a dilatační spáry v betonových konstrukcích. Provádění a kontrola betonových konstrukcí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
• Znalost navrhovat železobetonové prutové konstrukce a jednodušší základové konstrukce.
• Schopnost porozumět chování plošných betonových konstrukcí.
• Schopnost navrhovat deskové a stěnové betonové konstrukce.
Prerekvizity
Osnovy výuky
2. Skeletové vícepodlažní monolitické konstrukce – statické řešení, redukce a redistribuce statických veličin.
3. Skeletové vícepodlažní monolitické konstrukce – detaily uspořádání výztuže, konstruktivní zásady.
4.–5. Dimenzování železobetonových prvků podle mezních stavů použitelnosti – omezeni napětí, trhliny, přetvoření.
6.–7. Zásady navrhování monolitických základových konstrukcí – patka vyztužená a nevyztužená, pásy a rošty.
8. Jednopodlažní skeletové konstrukce – příčel lomený a obloukový, krátká konzola.
9. Desky působící ve dvou směrech podepřené po obvodu – konstrukční uspořádání, statické působení, výztuž.
10. Spojité obousměrně vyztužené desky – princip řešení, úpravy vyztužení. Desky podepřené na části obvodu.
11. Posouzení desek působících ve dvou směrech podle mezních stavů použitelnosti. Desky obecných tvarů.
12. Kruhové a mezikruhové desky. Roštové a kazetové stropy.
13. Stěnové nosníky prosté a spojité. Dilatační a pracovní spáry v konstrukcích. Provádění a kontrola konstrukcí.
Učební cíle
Porozumět chování plošných betonových konstrukcí a získat schopnost navrhovat deskové a stěnové betonové konstrukce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova