Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FaVU-1INSTAk. rok: 2022/2023
Kurz probíhá v podobě kolektivní diskuze a individuálních konzultací nad autorskou tvorbou. Jeho cílem je rozvíjení schopnosti improvizace a kreativního myšlení. Vychází z principů, které se často využívají v oblasti tvorby videoher, galerijní instalace, hudební kompozice, filmu, současného tance, fyzického divadla či klaunství. Má za cíl transformovat tyto principy tak, aby mohly být využity ve vlastním oboru zájmu studentů, v procesech vzniku idejí či v běžném fungování ve společenském prostoru v zapojení do jeho dynamiky, a to bez nutného důrazu na zjevnou fyzickou aktivitu, vycházejíc přitom z individuálních a kolektivních dispozic studentek a studentů.
Pojem Interaktivní storytelling je nejčastěji používán v herním prostředí (tzv. open world), ale například také v imerzivním divadle. Je převyprávěním příběhu, ve kterém aktér svým jednáním a konáním přímo ovlivňuje děj stejně jako samotné prostředí, které naopak zpětně ovlivňuje samotného aktéra. Při vytváření konstrukce interaktivního příběhu je nutné identifikovat co největší množství možných interakcí v síti aktérů a vlivů prostředí, tedy uvědomění si a rozpoznání prvků prostředí a jejich choreografii.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Učební cíle
Kurz probíhá v podobě kolektivní diskuze a individuálních konzultací nad autorskou tvorbou. Jeho cílem je rozvíjení schopnosti improvizace a kreativního myšlení. Vychází z principů, které se často využívají v oblasti tvorby videoher, galerijní instalace, hudební kompozice, filmu, současného tance, fyzického divadla či klaunství. Má za cíl transformovat tyto principy tak, aby mohly být využity ve vlastním oboru zájmu studentů, v procesech vzniku idejí či v běžném fungování ve společenském prostoru v zapojení do jeho dynamiky, a to bez nutného důrazu na zjevnou fyzickou aktivitu, vycházejíc přitom z individuálních a kolektivních dispozic studentek a studentů. Kurz má také za cíl umožnit přístup k rozeznávání ideologických podmínek vzniku autorského díla, aktuálních trendů a vlivů prostoru. Tyto zkušenosti budou moci studující využít při vytváření specifických nástrojů a postupů ve vlastní tvorbě.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelnýobor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Konzultace
Tvůrčí seminář