Detail předmětu

Entrepreneurial Practice 2

FP-BEPR2EAk. rok: 2022/2023

Předměty Entrepreneurial Practice 1,2,3 a 4 tvoří logický provázaný celek zabezpečující kontinuální rozvoj podnikatelských a manažerských dovedností. Entrepreneurial Practice 2 se zaměřuje na znalosti a dovednosti potřebné ve fázi růstu podniku. Klíčovým výstupem je realizace dílčích podnikatelských projektů, ve kterých budou studenti rozvíjet znalosti a dovednosti spojené s řízením podnikatelské činnosti. V rámci individuálního a týmového studijního plánu budou studenti spoluvytvářet svou podnikatelskou specializaci. Tyto plány rovněž slouží ke kontrole plnění požadavků praxe. Provázanost praktického tréninku a schopnosti rozvíjet získané znalosti podporují workshopy rozvíjející oblasti odpovídající aktuálnímu stádiu života podniku. Workshopy tak plní úlohu plánovaného odborného rozvoje pracovníků v rámci podniku.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

12

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Z hlediska rozvoje znalostí a kompetencí studentů je kontinuální provázanost předmětů Entrepreneurial Practice 1,2,3 a 4 zcela zásadní.
Specifické oblasti rozvoje v rámci Entrepreneurial Practice 2 jsou následující: studenti budou přirozeně rozvíjet své komunikační a vůdcovské dovednosti. Studenti budou posilovat získané znalosti a dovednosti v oblasti inovací a konkurenčního chování malé firmy. Studenti získají praxi v oblasti vyhodnocování úspěšnosti podnikatelských aktivit.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení zahrnuje individuální i týmový výkon. Výkon je hodnocení průběžně a souhrnně na konci semestru, případně akademického roku. Hodnocení kombinuje individuální a týmové hodnocení, zpětnou vazbu vyučujícího, externí hodnocení a zpětnou vazbu týmu.

Hodnocené oblasti jsou rozdělena takto:

  • Business projekty – 40% hodnocení (až 40 bodů)
  • Rozvoj týmové firmy – 10% hodnocení (až 10 bodů)
  • Týmová cvičení – 25% hodnocení (až 25 bodů)
  • Self-learning – 15% hodnocení (až 15 bodů)
  • Rozvoj programu ESBD – 10% hodnocení (až 10 bodů)

Finální hodnocení je uzavřeno v rámci meetingu týmu v průběhu zkouškového období. Studenti zde prezentují rozvoj firmy a projektů. Požadavky na prezentaci budou uvedeny v e-learningu a budou diskutovány v rámci praxe. Výsledná známka vychází z bodů získaných v jednotlivých oblastech a je v souladu s ECTS principy.

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na šesti aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Těchto šest absencí je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.

ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ ŠEST TÝMOVÝCH CVIČENÍ/AKTIVIT znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Osnovy výuky

Week 1 to 4
Workshop: HR management in the small company
Workshop: managerial activities in the small company
Revision of individual and team plans of the practice
Revision of plan of company development
Elaboration and assessment of business projects
Preparation of new business projects

Week 5 to 8
Workshop: inspection in the business activity management
Workshop: competitive strategy of the small company
Elaboration and assessment of business projects
Formulation of new business projects

Week 9 to 12
Workshop: development of services in the entrepreneurial activity of the small company
Workshop: communication and development of brand of the small company
Elaboration and assessment of business projects
Formulation of new business projects

Week 13
Elaboration of final report
Innovation of business model
Defence of business projects and report on their course
Plan of future development of company activities

Učební cíle

Cílem předmětu je vytvoření prostoru pro realizaci vlastní podnikatelské praxe s důrazem na založení, rozvoj a řízení malého a středního podniku a související realizaci podnikatelských projektů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na šesti aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Těchto šest absencí je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.

ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ ŠEST TÝMOVÝCH CVIČENÍ/AKTIVIT znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Základní literatura

BURNS, P. Entrepreneurship and Small Business. UK: Palgrave. 540 pp., 2016. ISBN 978-1-137-43035-9.
HITT, M.A., IRELAND, R.D. and R.E. HOSKISSON. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts and Cases. 12th ed. South-Western College Pub, 2017. 896 p. ISBN 978-1-305-50214-7.

Doporučená literatura

KANDER, D. All In Startup: Launching a New Idea When Everything Is on the Line. 1st ed. Wiley, 2014. 304 p. ISBN 1118857666.
KAPFERER, J.N. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity). 5th ed. Kogan Page, 2012. 512 p. ISBN 0749465158.
WÖRDEMANN, W., BUCHHOLZ, A. and N. WILEY. The Impossible Advantage: Winning the Competitive Game by Changing the Rules. 1st ed. Wiley, 2009. 220 p. ISBN 0470717122.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-ESBD bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

24 hod., povinná

Vyučující / Lektor