Detail předmětu

Team and Company Development

FP-BBCDEAk. rok: 2022/2023

Předmět je zaměřen na rozvoj podnikatelských a manažerských dovedností a kompetencí. Studenti zakládají reálnou týmovou firmu a rozjíždí reálné projekty. Důraz je kladen na rozvoj týmu, vlastní rozvoj, aspekty založení a rozvoje firmy, organizaci, plánování, kontrolu, identifikaci podnikatelských příležitostí, marketing, výzkum a validaci a rozjezd projektu, finanční aspekty, základy rozvoje značky. Klíčovým výstupem je rovněž pochopení vazeb při rozhodování podnikatele na základě analýzy založených na průzkumu trhu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají praktickou znalost právních, manažerských a podnikatelských aspektů, technik, metod a principů založení a řízení rozvoje týmové firmy. Studenti si osvojí principy týmové komunikace a využití dialogu v učení a řešení problému. Studenti se naučí realizaci projektů v rámci firmy. Studenti získají znalosti a dovednosti potřebné pro rozvoj a řízení týmu.

Prerekvizity

Vstupními předpoklady pro kurz Business Competence Development jsou základní znalosti dílčích podnikatelských oblastí na úrovni vysokoškolského vzdělání a dovednosti v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Přínosné jsou rovněž získané zákaznické zkušenosti v tržním prostředí. Kurz je úzce propojen s předměty Marketing a Principles of Entrepreneurship.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka je organizovaná formou týmových cvičení a workshopů. Důraz je kladen na praktický tréning, prezentace, řešení problémů, dialog a coaching. Významnou roli příprava studentů v týmech a individuální práce.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení zahrnuje průběžné hodnocení výstupů a hodnocení finální prezentace a obhajoby. Hodnocení zohledňuje práci v týmu i individuální výstupy.

Hodnocení týmové práce:

  • Založení a rozvoj týmové firmy – 40% (až 40 bodů)
  • Rozvoj vlastních projektů – 40% (až 40 bodů)
  • Zapojení do rozvoje programu – 10% (až 10 bodů)

Hodnocení individuálních výstupů

  • Zpracování samostatného projektu – 10%  (až 10 bodů)

Finální hodnocení je uzavřeno v rámci meetingu týmu v průběhu zkouškového období. Studenti zde prezentují rozvoj firmy a projektů. Požadavky na prezentaci budou uvedeny v e-learningu a budou diskutovány v rámci praxe. Výsledná známka vychází z bodů získaných v jednotlivých oblastech a je v souladu s ECTS principy.

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na čtyřech aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Tyto čtyři absence je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 4 TÝMOVÁ CVIČENÍ/AKTIVITY znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Osnovy výuky

Výuka je organizována dle postupného vývoje týmu, firmy a projektů a zaměřuje se na následující oblasti:

  • Založení firmy – právní, manažerský a podnikatelský pohled
  • Realizace projektu založení firmy
  • Specifika týmové firmy
  • Nastavení systému plánování, organizování a kontroly
  • Individuální a týmové role
  • Prezentace a komunikace týmové firmy
  • Rozvoj business projektů v týmové firmě
  • Principy týmové komunikace a vedení dialogu

Učební cíle

Cílem předmětu je založení a rozvoj funkční týmové firmy, vytvořit podmínky pro rozvoj týmu a rozvíjet projekty studentů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na čtyřech aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Tyto čtyři absence je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 4 TÝMOVÁ CVIČENÍ/AKTIVITY znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Základní literatura

EGWALI, Mayokun, Catherine. The Competent Entrepreneur: How to Hack Your Way to Competence Through Quality Training at Low Or No Cost. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017.

Doporučená literatura

DOEPFER, Benedict C. Co-Innovation competence: A strategic approach to entrepreneurship in regional innovation structures. Springer Science & Business Media, 2012.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 1 ročník, letní semestr, povinný

  • Program BAK-ESBD bakalářský 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka je organizována dle postupného vývoje týmu, firmy a projektů a zaměřuje se na následující oblasti:

  • Založení firmy – právní, manažerský a podnikatelský pohled
  • Realizace projektu založení firmy
  • Specifika týmové firmy
  • Nastavení systému plánování, organizování a kontroly
  • Individuální a týmové role
  • Prezentace a komunikace týmové firmy
  • Rozvoj business projektů v týmové firmě
  • Principy týmové komunikace a vedení dialogu