Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
ÚSI-EDPDCAk. rok: 2022/2023
Obsah předmětu je zaměřen na seznámení posluchačů s aspekty dopravy ve vztahu ke stavbě pozemních komunikací, tzn., vymezení jejich druhů, tříd, kategorií, získání vhledu do základů trasování, navrhování, stavby a údržby pozemních komunikací. Pozornost je věnována také základním parametrům křižovatek a rozhledovým poměrům na nich. Samostatně jsou pak probrány základní otázky z oblasti dopravního inženýrství, opět přednostně zaměřeného na dopravu silniční a městskou. Infrastruktura pro kolejovou dopravu je probrána v kontextu infrastruktury pozemních komunikací.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka se realizuje formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení. Ve cvičeních jsou studenti vedeni ke schopnosti zpracovat celkem čtyři úkoly, viz hodnocení výuky. Součástí cvičení je rekognoskace nedostatků na dopravní infrastruktuře (poruchy vozovek, nedostatky návrhu, bezpečnostní problémy) v terénu.
Způsob a kritéria hodnocení
Ukončení studia bude provedeno písemnou a ústní zkouškou. Ve cvičení jsou zpracovávány a konzultovány čtyři úkoly, jejichž výsledné zpracování je diskutováno u ústní zkoušky. Konkrétně jde o (1) zpracování jednoduchého směrového a výškového řešení trasy silnice (jeden směrový a jeden výškový oblouk) – jednoduchá situace, podélný profil a dva příčné řezy, (2) návrh stykové křižovatky dvou silnic, včetně výškového řešení (projektové vrstevnice), příkopů a ověření rozhledových poměrů, (3) výškové řešení nájezdu do garáže (podélný profil) a (4) sběr projektových nebo stavebních nedostatků (poruch) na provozovaných vozovkách - dokumentace alespoň 5 případů (fotografie a krátký popis) - např. vyjeté koleje, výtluky, neprávně umístěné svodidlo či dopravní značka apod.
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Cvičení