Detail předmětu
Společenská odpovědnost a etika podnikání
ÚSI-REEPOAk. rok: 2022/2023
Společenský styk, rétorika a etika podnikání nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě. Etika podnikání přináší sociální a etický pohled na sféru podnikání. Studenti se naučí používat nástroje kultivace podnikatelé etiky. Předmět rozvíjí komunikační dovednosti studentu a formuje jejich chování v obchodním styku. Přináší poznatky, které zvyšují konkurenceschopnost studentu na trhu práce.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
1. Vypracování semestrální práce vč. prezentace
2. Písemná forma ověření stud. výsledků
Osnovy výuky
Nástroje kultivace podnikatelské etiky
Etická kodex, etický audit
Společenská odpovědnost podnikání
Výkaznictví a CSR
Anglo –americký přístup k CSR
Globální etické problémy v byznyse
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.
Učební cíle
Znalost rétoriky a společenského styku je konkurenční výhodou pro naše absolventy na trhu práce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
PUTNOVÁ,A.: Sociální odpovědnost a etika podnikání. Skriptum pro KS FP VUT v Brně, str.57. 2004, ISBN 8021417841
Doporučená literatura
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str., ISBN 80-85943-08-5
SEN,A.: Etika a ekonomie. Nakladatelství Vyšehrad 1999,120st. ISBN 98070215496
STEINMANN,H.:,LOHR,A.,Základy podnikové etiky, Praha:Victoria Publishig, 133str., ISBN 80-85865-56-4, 1995
Zařazení předmětu ve studijních plánech