Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-FropPAk. rok: 2023/2024
Předmět je zaměřen na následující oblasti:
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Ke studiu předmětu je nutná znalost metod finančního plánování, modelů stanovení nákladů kapitálu.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti budou hodnoceni ve cvičeních na základě úrovně zpracování a prezentací dílčích výsledků řešené případové studie zaměřené na určení hodnoty podniku. Z prezentací mohou získat 40 bodů, k získání zápočtu je nutné získat minimálně 20 bodů.
Zkouška je písemná a student může u zkoušky získat 60 bodů. Obsahem jsou jednak teoretické otázky jako i příklady. Ke složení zkoušky musí student získat minimálně 30 bodů. Délka zkoušky je maximálně 80 minut.
Výsledné hodnocení je součtem bodů z cvičení a písemné zkoušky dle pravidel ECTS.
Studenti studující dle ISP vypracují případovou studii individuálně. Zkouška bude probíhat ve stejném režimu, jako u ostatních studentů.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je:
Znalosti: Studenti umí rozlišovat mezi investičním a obchodním ratingem, jako i aktuální problémy související s využívání ratingu a ví, jak s těmito informacemi zacházet. Studenti znají přístupy k určování hodnoty podniku, tj. předpoklady použití metod vedoucích k určení hodnoty podniku, jako i jejich omezení.Dovednosti: Na základě strategické analýzy, studenti dovedou kvantifikovat generátory hodnoty a stanovit předběžné ocenění podniku. Dovedou doporučit vhodnou metodu ke stanovení hodnoty podniku a zjednodušeným způsobem stanovit hodnotu podniku. Dokážou diskutovat předpoklady platnosti stanoveného ocenění. Způsobilosti: Studenti jsou způsobilí aplikovat metody vedoucí k určení hodnoty podniku, určit zjednodušeným způsobem hodnotu podniku, jakož i identifikovat faktory, které zvyšují hodnotu podniku, případně ji ohrožují. Jsou schopni modelovat dopady strategických rozhodnutí do hodnoty podniku.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Předmět ocenění. Kategorie hodnoty. Metodický postup určení hodnoty podniku. Metody určování hodnoty podniku.
2. Metoda DCF: předpoklady použití. Strategická analýza pro účely určování hodnoty podniku. Finanční plán pro účely určení hodnoty podniku.
3. Diskontní sazba pro účely určení hodnoty podniku. Pokračující hodnota. Výsledné ocenění
4. Metoda kapitalizovaných čistých výnosů. Metoda EVA. Metody tržního porovnání.
5. Specifické otázky určování hodnoty podniku. Investiční a obchodní rating. Ratingové společnosti. Metodický postup určování ratingu a hodnoty podniku.
Cvičení
1. Úvod do předmětu: podmínky zápočtu. Výběr podniku pro ocenění. Účel ocenění a postup ocenění.
2. Strategická analýza pro účely ocenění podniku. Provozně nutný a nadbytečný majetek. Provozně nutný kapitál. Korigovaný PVH.
3. Určení generátorů hodnoty, předběžné ocenění. Finanční plán podniku pro určení hodnoty podniku.
4. Prezentace strategické analýzy z hlediska určení hodnoty podniku a úprav výkazů podniku.
5. Prezentace finančního plánu podniku a stanovení diskontní sazby.
6. Prezentace ocenění podniku a jeho diskuse.
7. Další metody ocenění podniku: EVA, KČV
8. Další metody ocenění podniku: Tržní multiplikátory
9. Beaverova analýza profilu. (cvičení na PC)
10. Bankrotní modely a jejich přesnost (cvičení na PC)