Detail předmětu
Počítačové modelování 1
FAST-NTA039Ak. rok: 2023/2024
Harmonogram:
1. Modelování a simulace časově ustáleného vedení tepla – výkon a povrchové teploty tepelně aktivovaných konstrukcí.
2. Numerické modelování časově neustáleného vedení tepla – náhřev a chladnutí stěny.
3. Simulace časově neustáleného vedení tepla – náhřev a chladnutí tepelně aktivovaných konstrukcí.
4. Modelování energetické náročnosti budovy I. Okrajové podmínky simulací. Klimatická data, profil užívání, regulace.
5. Modelování energetické náročnosti budovy II – podrobný model tepelné zátěže budovy.
6. Modelování energetické náročnosti soustav TZB I – systémy vytápění, větrání a chlazení.
7. Modelování energetické náročnosti soustav TZB II – dynamické chování otopných a chladicích těles.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Základní literatura
ČSN EN ISO 10211-2, 2002. ČSN EN ISO 10211-2 Tepelné mosty ve stavebních konstrukcích - Tepelné toky a povrchová teplota - Část 2: Lineární tepelné mosty. 1. Praha: ČNI. (CS)
ISO 11855-2, 2012. ISO 11855-2 Building Environment Design. Design, Construction and Operation of Radiant Heating and Cooling Systems. Geneva: ISO. (CS)
KRAJČÍK, Michal a Ondřej ŠIKULA, 2020. Heat storage efficiency and effective thermal output: Indicators of thermal response and output of radiant heating and cooling systems: Indicators of thermal response and output of radiant heating and cooling systems. Energy and Buildings. 229, 110524. ISSN 0378-7788. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1016/j.enbuild.2020.110524 (EN)
PATANKAR, Suhas V, 1980. Numerical heat transfer and fluid flow. 1. Bristol, PA: Taylor, xiii, 197 s. Series in computational and physical processes mechanics and thermal sciences. ISBN 08-911-6522-3. (EN)
ŠIKULA, Ondřej, 2009. Manuál k softwaru CalA. Brno: Tribun EU. ISBN 978-80-7399-879-0. (CS)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program NPC-EVB magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova