Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-IcinPDAk. rok: 2023/2024
Předmět Competitive Intelligence dává posluchačům základní znalosti, nutné k pochopení, jak správně a legálně získávat potřebné informace z konkurenčního prostředí, jak je kvalitně vyhodnotit s cílem k těmto informacím vytvořit přidanou hodnotu a tím získat zpravodajství, kdy teprve toto zpravodajství je kvalitním podkladem pro strategické rozhodování vrcholového managementu firmy.Představuje kompendium znalostí nutných pro výkon funkce manažera procesů Competitive Intelligence nebo obecně manažerů firmy na všech stupních řízení.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet: prezentace zadaného tématu a odevzdání semestrální práce
Zkouška může mít buď: a) písemnou formu. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. b) formu testu prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. O formě zkoušky budou studenti informováni na začátku semestru.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:Zápočet: vypracování semestrální práce, která bude zaslána přednášejícímu.
Zakončení předmětu v distanční formě: Zápočet: vypracování semestrální práce.Zkouška: test prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Úvod, vymezení Competitive Intelligence, základní pojmy
Východiska CI
Zpravodajský proces Competitive Intelligence
Dezinformace - detkce, identifikace
Dezinformace - analýza
Counter Competitive Intelligence (CCI) – obchodní tajemství firmy, ochrana informace, utajení činnosti
Counter Competitive Intelligence (CCI) – základní zpravodajský proces CCI
Metoda Analýzy konkurenčních hypotéz (1. – 4. krok)
Metoda Analýzy konkurenčních hypotéz (5. – 8. krok)
Časová analýza
Cvičení
Etika v Competitive Intelligence
Formy organizace Competitive Intelligence
Audit Competitive Intelligence
Dezinformace
Obchodní tajemství firmy