Detail předmětu

3D Modeling for Digital Games

FaVU-3DMDGAk. rok: 2024/2025

Kurz se zaměřuje na vybrané prvky pokročilého 3D modelování v kontextu digitálních her. Součástí kurzu je základní seznámení s tvorbou a optimalizací textur, materiálů a retopologií (highpoly vs. lowpoly) 3D modelů. Studenti a studentky se naučí orientovat v softwarech 3D Studio Max, Z-Brush, Topogun, Substance painter, Adobe Photoshop.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Zájem o téma, dobrá uživatelská znalost práce s příbuznými softwary.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet je udělen na základě aktivní účasti na workshopech a splnění dílčích cvičení.
Účast na workshopech je povinná.

Učební cíle

Cílem kurzu je praktická a dále aplikovatelná znalost softwarových nástrojů používaných při vývojovém řetězci 3D grafiky v současných digitálních hrách.
Studenti a studentky si osvojí základní postup při zpracování 3D modelů, včetně optimalizace (3D Studio Max, Z-Brush, TopoGun, Substance painter, Adobe Photoshop). Osvojí si práci s vybranými softwary a jsou obeznámeni s jejich možnostmi a limity (organické versus hard surface modelování, moderní metody tvorby textur).

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program DES_M magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program FAAD magisterský navazující 2 ročník, letní semestr, volitelný
    1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program DES_M magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program ZST-BX bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
  • Program ZST-NX magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

32 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Workshopy pokrývají tato základní témata:
- základy modelovaní, unwrap, animation – 3D Studio Max (úvod do hard surface a animace)
- Sculpting modelování – Z-Brush (úvod do organického modelování)
- Retopologie – TopoGun, 3D Studio Max, Z-Brush (optimalizace modelů za účelem použití v herním enginu)
- Materiály – Substance Painter, Adobe Photoshop (povrchová řešení modelů, mapy a textury)