Detail předmětu

Interaktivní technologie

FEKT-BPC-INTAk. rok: 2024/2025

Využití grafických programovacích prostředí, zejména aplikace Max/MSP/Jitter na platformě Windows a MacOSX, praktické seznámení studentů s možnostmi využití alternativních hardwarových zařízení (MIDI kontroler, Multitouchscreen, senzorický systém iCube, autorský hardware...). Praktické seznámení se základním prostředí programu Max/MSP 5. Společná realizace jednoduchých praktických projektů audio, video a 3D. Realizace drobných projektů s využitím alternativního hardwaru (Arduino, atd.). Realizace samostatného projektu k zápočtu. Všechny předváděné nástroje jsou určeny pro tvorbu interaktivních instalací, práci s obrazem a zvukem v reálném čase, multimediálních performancí a interaktivních divadelních prvků. Studenti aplikují znalosti na vlastní tvorbu (projekt).

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Na znalosti studentů nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení se řídí Studijním a zkušebním řádem VUT a Směrnicí děkana FEKT doplňující studijní a zkušební řád VUT. Zápočet je udělen za aplikování získaných znalostí na vlastní tvorbu ve formě samostatného projektu.
Pro udělení zápočtu je nutné v semestru absolvovat alespoň 10 cvičení a realizovat samostatný projekt v prostředí Max/MSP/Jitter. Další formy kontrolované výuky stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití tzv. grafických programovacích prostředí, zejména aplikace Max/MSP/Jitter na platformě Windows a MacOSX.
Absolvent předmětu je schopen:
- ovládat grafické programovací prostředí aplikací Max/MSP/Jitter,
- vytvořit praktické projekty v těchto prostředích,
- využít MIDI kontrolery k řízení parametrů v projektech,
- využít alternativní ovládací zařízení v projektech,
- realizovat projekty s využitím externího hardware.

Základní literatura

Cipriani, A., Giri, M. Electronic Music and Sound Design - Theory and Practice with Max/MSP - volume 1. Contemponet, 2010. ISBN 8890548401 (EN)
Dawes, B. Analog in, Digital out - on interaction design. New Riders, 2007 ISBN0321429168 (EN)
Margolis, M. Arduino Cookbook. O'Reilly Media, 2011. ISBN 0596802471 (EN)
Winkler, T. Composing Interactive Music: Techniques and Ideas Using Max. The MIT Press, 2011. ISBN 9780262731393 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-AUD bakalářský

    specializace AUDB-TECH , 3 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    specializace AUDB-ZVUK , 3 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení odborného základu

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Projekt

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor