Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-KikPAk. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Studenti si osvojí teoretické základy a metodické postupy potřebné pro získání a osvojení znalostí v oblasti přípravy a vlastního získávání informací o konkurenci. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zakončení předmětu:Zápočet: vypracování semestrální práce.Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:Zápočet: vypracování semestrální práce, která bude zaslána přednášejícímu.Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.Zakončení předmětu v distanční formě: Zápočet: vypracování semestrální práce.Zkouška: test prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod. Etika v Competitive Intelligence.
2. Stanovení potřebných informací pro vrcholové vedení organizace (Analýza problému, stanovení KIT).3. Zdroje dat a informací (Základní rozdělení zdrojů dat a informací).4. Způsoby získávání dat a informací (Fáze sběru dat a informace).5. Zpracování získaných dat a informací. Stanovení kvality informace a jejího zdroje.6. Dezinformace. Vymezení pojmu dezinformace, Druhy dezinformací. Fáma.7. Dezinformace - Detekce a identifikace dezinformace. 8. Dezinformace - Analýza dezinformace.9. Předpověď reakce konkurenta. Reaktivní přístup, Pozdní přístup, Vhodný přístup, Proaktivní přístup. Stanovení reakce konkurenta.10. Obchodní tajemství organizace. Vymezení pojmu. Zásady ochrany obchodního tajemství organizace. 11. Organizační formy procesu Competitive Intelligence v organizaci. Příklady sledování konkurence v zahraničí.12. Požadavky na personální zajištění procesu Competitive Intelligence v organizaci.13. Mezinárodní organizace Competitive Intelligence. Mezinárodní aspekty Competitive Intelligence.
Cvičení