Detail předmětu
Jakost v obchodním podnikání
FP-OjopPAk. rok: 2024/2025
Předmět se zabývá problematikou významu jakosti v obchodním podnikání a její úlohou na světovém trhu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zakončení předmětu:
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška může mít buď: a) písemnou formu. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. b) formu testu prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. O formě zkoušky budou studenti informováni na začátku semestru.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Zápočet: vypracování semestrální práce, která bude zaslána přednášejícímu.
Zkouška může mít buď: a) písemnou formu. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. b) formu testu prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. O formě zkoušky budou studenti informováni na začátku semestru.
Zakončení předmětu v distanční formě:
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška: test prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.
Učební cíle
Studenti budou znát moderní přístupy k řízení jakosti podniku, včetně nejpoužívanějších systémů řízení jakosti, a to dle norem ISO řady 9000, TQM a EFQM.
Základní literatura
Doporučená literatura
VEBER, J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. Manažer, 2007. ISBN 978-80-247-1782-1.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-MEO magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Smyčka kvality.
3. Základní metody řízení kvality - 1.část.
4. Základní metody řízení kvality - 2.část.
5. Ochrana spotřebitele.
6. Spokojenost a loajalita zákazníka.
7. Systém řízení kvality dle ISO ř. 9000.
8. Systém kvality kvality dle TQM.
9. Systém řízení kvality dle EFQM.
10. Systém řízení kvality dle Six Sigma, model CAF.
11. Ekonomika kvality.
12. Strategie kvality podniku.
13. Certifikace.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Smyčka kvality
Základní metody řízení kvality
Ochrana spotřebitele
Spokojenost zákazníka
Ekonomika jakosti
Strategie jakosti podniku
Elearning