Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-FropKAk. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na následující oblasti:• Rating a jeho právní úprava, trendy ve vývoji• Metody určování hodnoty podniku• Strategická analýza podniku pro účely stanovení hodnoty podniku• Identifikace generátorů hodnoty• Praktická aplikace výnosových metod oceňování podniků
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Ke studiu předmětu je nutná znalost metod finančního plánování, modelů stanovení nákladů kapitálu.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti budou hodnoceni na základě úrovně zpracování a prezentací dílčích výsledků řešené případové studie zaměřené na určení hodnoty podniku. Z prezentací mohou získat 40 bodů. Prezentace budou ve 3. a 4. konzultaci.
Zkouška je písemná a student může u zkoušky získat 60 bodů. Obsahem jsou jednak teoretické otázky jako i příklady. Ke složení zkoušky musí student získat minimálně 30 bodů. Délka zkoušky je maximálně 80 minut.
Výsledné hodnocení je součtem bodů z cvičení a písemné zkoušky dle pravidel ECTS.
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je:
Znalosti: Studenti umí rozlišovat mezi investičním a obchodním ratingem, jako i aktuální problémy související s využívání ratingu a ví, jak s těmito informacemi zacházet. Studenti znají přístupy k určování hodnoty podniku, tj. předpoklady použití metod vedoucích k určení hodnoty podniku, jako i jejich omezení.Dovednosti: Na základě strategické analýzy, studenti dovedou kvantifikovat generátory hodnoty a stanovit předběžné ocenění podniku. Dovedou doporučit vhodnou metodu ke stanovení hodnoty podniku a zjednodušeným způsobem stanovit hodnotu podniku. Dokážou diskutovat předpoklady platnosti stanoveného ocenění. Způsobilosti: Studenti jsou způsobilí aplikovat metody vedoucí k určení hodnoty podniku, určit zjednodušeným způsobem hodnotu podniku, jakož i identifikovat faktory, které zvyšují hodnotu podniku, případně ji ohrožují. Jsou schopni modelovat dopady strategických rozhodnutí do hodnoty podniku.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor