Detail předmětu
Service Design Management
FP-SsdmPAk. rok: 2024/2025
Význam služeb neustále narůstá a jsou proto často vnímány jako hnací motor dnešních vyspělých ekonomik. Předmět Service Design Management je zaměřen na vymezení významu služeb v dnešní ekonomice a na oblast service designu, včetně pochopení celého procesu, plánování a řízení. Součástí výuky je zaměření na klíčové aktivity procesu service designu, a to: výzkum, ideace, prototypování a implementace. Výuka bude doplněna o případové studie, týmové diskuse, odborné články, přednášky s odborníky z praxe a exkurze.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předpokládá se základní znalost marketingu a managementu.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení studentů bude probíhat jednak formou průběžného ověřování znalostí (vypracování individuálního a týmového semestrálního projektu), jednak formou zkoušky. Výsledné hodnocení studentů bude závislé jak na úrovni průběžné práce studentů v průběhu celého semestru, tak na výsledcích zkoušky. Zkouška je ústní.
Požadavky pro získání zápočtu jsou následující:
1. Individuální projekt– na začátku semestru bude studentům zadán praktický individuální projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 10 body.
2. Týmový projekt – na začátku semestru bude studentům zadán praktický týmový projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 30 body.
Požadavky pro získání zápočtu pro studenty s individuálním studiem jsou následující:
1. Individuální projekt– na začátku semestru bude studentům zadán praktický individuální projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 10 body.
2. Projekt, který lze zpracovat individuálně nebo se připojit ke studentům předmětu – na začátku semestru bude studentům zadán praktický projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 30 body.
Kontrola výuky bude probíhat formou vypracování a prezentace individuálního a týmového semestrálního projektu a následné zkoušky. Zkouška je ústní.
Výuka je nepovinná.
Učební cíle
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti z oblasti service designu, a to jak v podnicích zabývajících se službami jako hlavní podnikatelskou činností, tak i v podnicích, kde jsou služby poskytovány jako doplněk nabídky hmotných produktů.
Tento předmět bude rozvíjet znalosti potřebné pro pochopení problematiky service designu v dnešních podnicích, a to jak v řízení samotných podniků, kde jsou služby vnímány jako hlavní podnikatelská činnost (jako např. banky, hotely, nemocnice), tak i tam, kde jsou služby poskytovány jako doplněk nabídky hmotných produktů.
Základní literatura
STICKDORN, Marc, et al. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. " O'Reilly Media, Inc.", 2018.
STICKDORN, Marc, et al. This Is Service Design Methods: A Companion to This Is Service Design Doing. " O'Reilly Media, Inc.", 2018.
Doporučená literatura
KALBACH, James. Mapping experiences: A complete guide to creating value through journeys, blueprints, and diagrams. " O'Reilly Media, Inc.", 2016.
KAŇOVSKÁ, Lucie; TOMÁŠKOVÁ, Eva. Doprovodné služby-konkurenční výhoda? CERM, 2009.
LEWRICK, Michael; LINK, Patrick; LEIFER, Larry. The Design Thinking Playbook: Mindful Digital Transformation of Teams, Products, Services, Businesses and Ecosystems. John Wiley & Sons, 2018.
Využití smart technologií ve službách průmyslových podniků. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2018. 146 s. ISBN: 978-80-7204-990-5.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-SRP magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Předmět je vyučován formou přednášek a cvičení. Přednášky mají charakter výkladu základních principů dané disciplíny, včetně praktické aplikace.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.
Elearning