Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SsdmPAk. rok: 2024/2025
Význam služeb neustále narůstá a jsou proto často vnímány jako hnací motor dnešních vyspělých ekonomik. Předmět Service Design Management je zaměřen na vymezení významu služeb v dnešní ekonomice a na oblast service designu, včetně pochopení celého procesu, plánování a řízení. Součástí výuky je zaměření na klíčové aktivity procesu service designu, a to: výzkum, ideace, prototypování a implementace. Výuka bude doplněna o případové studie, týmové diskuse, odborné články, přednášky s odborníky z praxe a exkurze.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předpokládá se základní znalost marketingu a managementu.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení studentů bude probíhat jednak formou průběžného ověřování znalostí (vypracování individuálního a týmového semestrálního projektu), jednak formou zkoušky. Výsledné hodnocení studentů bude závislé jak na úrovni průběžné práce studentů v průběhu celého semestru, tak na výsledcích zkoušky. Zkouška je ústní.Požadavky pro získání zápočtu jsou následující: 1. Individuální projekt– na začátku semestru bude studentům zadán praktický individuální projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 10 body.2. Týmový projekt – na začátku semestru bude studentům zadán praktický týmový projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 30 body. Požadavky pro získání zápočtu pro studenty s individuálním studiem jsou následující:
1. Individuální projekt– na začátku semestru bude studentům zadán praktický individuální projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 10 body.2. Projekt, který lze zpracovat individuálně nebo se připojit ke studentům předmětu – na začátku semestru bude studentům zadán praktický projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 30 body.
Kontrola výuky bude probíhat formou vypracování a prezentace individuálního a týmového semestrálního projektu a následné zkoušky. Zkouška je ústní.Výuka je nepovinná.
Učební cíle
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti z oblasti service designu, a to jak v podnicích zabývajících se službami jako hlavní podnikatelskou činností, tak i v podnicích, kde jsou služby poskytovány jako doplněk nabídky hmotných produktů.
Tento předmět bude rozvíjet znalosti potřebné pro pochopení problematiky service designu v dnešních podnicích, a to jak v řízení samotných podniků, kde jsou služby vnímány jako hlavní podnikatelská činnost (jako např. banky, hotely, nemocnice), tak i tam, kde jsou služby poskytovány jako doplněk nabídky hmotných produktů.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Předmět je vyučován formou přednášek a cvičení. Přednášky mají charakter výkladu základních principů dané disciplíny, včetně praktické aplikace.
Cvičení
Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.