Detail předmětu
Strategic Brand Management
FP-sbmPAk. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na strategický rozvoj značky v kontextu strategického řízení podniku. Je vystavěn na teoretických konceptech vymezujících problematiku značky tak, aby ji bylo možno využít při formulaci a implementaci hodnototvorné strategie podniku. Předmět vymezuje oblasti nezbytné pro pochopení podstaty značky a jejího významu pro úspěch firmy. Předmět vymezuje koncept značky na základě využití prvků, identity a positioningu značky. Předmět je řeší rozvoj značky v současném globálním konkurenčním prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení zahrnuje průběžné hodnocení výstupů, závěrečný workshop a zkoušku. Hodnocení zohledňuje práci v týmu i individuální výstupy.
Hodnocení předmětu:
Průběžné hodnocení za práci během semestru
- Týmová práce na projektu – zpracování 4 navazujících úkolů – 60% (až 60 bodů)
- Závěrečný workshop – 40% (až 40 bodů)
Na zápočet je třeba získat alespoň 20 bodů za navazující úkoly.
Poznámka
Studenti mohou být hodnocení za body získané v rámci průběžného hodnocení. V tomto případě se hodnocení řídí ECTS. Pokud nezískají v průběžném hodnocení dostatečný počet bodů absolvují pro klasifikaci zkoušku. Body z průběžného hodnocení se ke zkoušce nepřenáší.
Zkouška
Individuální písemná s ústním dozkoušením. Zadaný úkol a jeho řešení zkouší znalost teorie a její aplikaci. Písemná část má 60 minut. Ústní část je na 15 minut. Hodnocení je bodové, celkový počet bodů je maximálně 100, výsledná klasifikace je dle ECTS. Ke zkoušce není možné využívat žádné vlastní materiály. Studenti pracují pouze se zadanými podklady.
Studenti s ISP absolvují předmět formou zkoušky.
Učební cíle
Studenti se naučí využívat nástroje strategického rozvoje značky v celém procesu strategického řízení rozvoje podniku. Budou umět využívat techniky rozvoje značky pro rozvoj, hodnocení a implementaci obchodní a korporátní strategie. Studenti budou znát odpovídající nástroje pro rozvoj značky a formulování plánu jejich rozvoje. Studenti se seznámí s přístupy k rozvoji značky na lokálním trhu i v globálním prostředí. Studenti se seznámí se technikami prezentace návrhu značky.
Základní literatura
KELLER, K. L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed. Boston: Pearson, 2013, 562 p. ISBN 978-013-2664-257.
Doporučená literatura
FLOOR, K. Branding a store: how to build successful retail brands in a changing marketplace. Philadelphia: Kogan Page, 2006. 360 p. ISBN 07-494-4832-6.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Rozvoj značky jako strategický koncept. Značka jako komplexní obchodní koncept. Typy značek. Prvky značky. Značka jako konkurenční faktor. Značka a hodnota pro zákazníka. Úrovně využití značky.
2. Strategické řízení značky v kontextu hierarchie firemní strategie. Architektura značky. Portfolio více značek. Struktura strategie rozvoje značky.
3. Taktická a operativní úroveň rozvoje značky. Plánování a hodnocení rozvoje značky. Implementační nástroje. Prezentace návrhu značky.
4. Vnitřní a vnější faktory rozvoje značky. Analytické nástroje pro strategický rozvoj značky.
5. Pojmy identita značky, osobnost značky a vnímání značky. Vývoj značky pro firmu, obchod, výrobek a službu.
6. Řízení globálních značek. Růst lokálních značek. Rozšíření značky. Změna značky.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Procvičování dovedností z oblasti rozvoje značky.
Elearning