Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-CZV-INIAk. rok: 2024/2025
Předmět se zabývá IT službami z hlediska jejich poskytování IT oddělením či organizací. Správa služeb je popsána v souladu s Information Technology Infrastructure Library (ITIL) verze 4, tj. z pohledu organizace poskytovatele a jejích pracovníků, použitých IT technologií, spolupracujících subjektů a dodavatelů, poskytování hodnoty koncovému spotřebiteli služeb a podpory jeho procesů. Jsou navrženy zavedené principy a postupy, způsoby řízení IT oddělení či organizace při dodávání služeb spotřebitelům a postupy neustálého zlepšování souvisejících procesů a jejich výstupů. Manažerské postupy: správa strategie, portfolia služeb, architektury, financí služeb, pracovníků a jejich rozvoje, udržitelnosti, monitoringu a reportování, rizik, informační bezpečnosti, znalostí, organizačních změn, projektů, vztahů a dodavatelů. Postupy řízení služeb: business analýzy, správa katalogu služeb, jejich návrhu, úrovní, dostupnosti, kapacity a výkonu, spojitosti, monitoringu a událostí, podpory, incidentů, požadavků, problémů, vydávání, změn, validace a testování, konfigurace a správa IT aktiv. Postupy technického řízení: správa nasazení služeb, infrastruktury, platforem a procesu vývoje software.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Učební cíle
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studijní opory
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Laboratorní cvičení