Detail předmětu
Moderní trendy ve sportovních technologiích
CESA-SMTSAk. rok: 2024/2025
3D skenování, 3D tisk, Virtuální realita, GNSS, Gamification a biofeedback. Principy, výhody a nevýhody těchto technologií. Možné aplikace ve sportu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
V každém ze 4 praktických seminářů student nejprve absolvuje vstupní test (max. 15 bodů) a následně bude hodnocen na základě samostatné práce na praktické úloze řešené v rámci semináře (max. 10 bodů).
Podmínkou získání zápočtu je účast na povinné části výuky + získání alespoň 8 bodů v každém ze 4 vstupních testů + současně v součtu alespoň 20 bodů za samostatné práce v rámci seminářů.
Předmět je vyučován formou bloku přednášek v první polovině semestru (6x 2 hodiny přednáška), který je následovaný blokem seminářů v druhé polovině semestru (4x 3 hodiny seminář).
Přesnější vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizované informace zveřejněné na webu předmětu https://adam-chromy.cz/smts/
Učební cíle
Absolvent předmětu bude mít základní přehled o následujících progresivních technologiích v kontextu sportu:
- 3D skenování
- 3D tisk
- Virtuální realita
- Sledování polohy za pomoci GNSS
- Gamification, biofeedback
Pro každou z uvedených technologií bude student:
- Schopen popsat základní princip, výhody, nevýhody a úskalí dané technologie.
- Bude schopen popsat využitelnost této technologie v odvětví sportovních technologií.
- Bude seznámen s praktických použitím této technologie a bude schopen ji použít.
Studijní opory
Základní literatura
SPORT ENGINEERING, journal, (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPC-STC bakalářský 3 ročník, letní semestr, povinný