Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-YA2Ak. rok: 2025/2026
Náplní předmětu je dále rozvinout schopnosti posluchačů pro tvůrčínávrhářskou činnost. Studenti řeší v průběhu semestru úkoly zaměřené na návrh designu funkčně složitějšího výrobku, optimálně s podkladovým materiálem z praxe (konkrétní podnik) a konzultačními možnostmi. Příklady řešených témat: přenosný kompresor, měřicí přístroj, akumulátorový vysavač. Vytvořený designérský projekt je prezentován koncepčními skicami, základními a perspektivními pohledy i fyzickým modelem včetně barevného řešení.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Student musí zvládat základy kresby a modelování, nutné pro prezentaci designérských návrhů. Dále je nutno zvládat a pochopit základy prostorové tvorby, výtvarné kompozice a realizace třírozměrných modelů. U návrhů je potřebné osvojení designérských řešení jednodušších průmyslových výrobků. Pro absolvování předmětu je žádoucí mít osvojenou práci s programy Adobe Illustator, Photoshop a Rhinoceros 3D.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení (ateliéru), zpracování klauzurních prací, odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech. Ústní obhajoba zpracovaného úkolu. U každého úkolu se hodnotí zvlášť navržený design a úroveň prezentace.Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů a klauzurních prací. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.Účast na cvičeních je povinná. Výuka probíhá dle týdenních plánů rozvrhů. Stanovení způsobů náhrady zmeškané výuky je v kompetenci vedoucího cvičení.
Učební cíle
Cílem předmětu je dále rozvinout schopnosti posluchačů vyřešit design výrobku s jednoduchou funkcí, prohloubit znalosti základních atributů tvorby designérského návrhu průmyslového produktu a podpořit osvojení nezbytných návyků, myšlenkových postupů a rozvoj základních dovedností, včetně schopnosti pracovat s digitálními technologiemi. Cílem je také vštípit a dále rozvinout u posluchačů respekt k technickým, provozním a technologickým aspektům návrhářské činnosti.Studenti získají zkušenosti se zpracováním návrhu jednoduchého výrobku, a to na základě provedené analýzy a vstupních podkladů. Posluchači si zároveň osvojí prezentovat výsledky práce prostřednictvím digitálních technologií.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Ateliér
Vyučující / Lektor
Osnova
- Zadání úkolu - návrhu designu průmyslového výrobku;- Analýza problému, získání podkladů a informací;- Návrhové skici, první korekce, (klauzurní práce);- Další návrhy a skici, modelové skici;- Schválení definitivní verze, výroba modelu;- Výroba modelu, zadání 2. úkolu;- Výroba modelu, doplňující korekce, analýza 2. úkolu;- Obhajoba 1. úkolu, 2.úkol - návrhy a skici;- Návrhy a skici k 2.úkolu,modelové skici, (klauzurní práce);- Schválení konečné varianty;- Výroba modelu, doplňující korekce;- Dokončení 2.úkolu a odevzdání;- Obhajoba 2.úkolu (ateliérové práce); Během semestru jsouzadány 2-3 jednodenní ( klauzurní) úkoly na samostatné téma.