Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-0DKAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen na praktické osvojení komunikačních a prezentačních dovedností. Problematika obsažena v osnovách předmětu poskytne studentům průřez základních principů a technik mluveného projevu a poskytování relevantní a taktní zpětné vazby. Každý student bude mít možnost si v průběhu vyzkoušet jednotlivé techniky před malým publikem v rámci studijní skupiny. V rámci předmětu je kladen důraz na demonstrativní ukázky probírané problematiky a následné procvičování před studijní skupinou. Poznatky a zkušenosti získané v rámci předmětu mohou pomoci absolventům efektivněji a sebevědoměji prezentovat závěrečné práce, projekty a své nápady a myšlenky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Všeobecné znalosti, zájem o rozvoj své osobnosti, komunikačních aprezentačních dovedností.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Podmínky získání zápočtu: − aktivní účast ve cvičeních,− přednes krátkého projevu nebo prezentace na vybrané téma s využitím získaných znalostí v průběhu semestru.Účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím. Povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Učební cíle
Studenti si osvojí principy a techniky mluveného projevu a komunikace:− schopnost poskytovat relevantní a taktní zpětnou vazbu,− schopnost připravit si a odprezentovat přednes efektivně a poutavě,− znalost technik pro snížení nervozity,− schopnost efektivního využití neverbální komunikace a práce s publikem.
Absolventi budou schopni aplikovat získané poznatky a zkušenosti v profesním i osobním životě.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
1.Úvod, druhy komunikace, komunikační styly.
2.Leadership a management.
3.Porady a diskuse.
4.Přesvědčování, argumentace a debaty.
5.Tvorba projevu a improvizace.
6.Hodnocení a zpětná vazba.
7.Neverbální komunikace, práce s publikem a prostorem.
8.Přednes projevu a zpětná vazba od studentů a vyučujícího.
9.Emoce v komunikaci, stres a relaxace.
10.Příprava prezentace, prezentování.
11.Prezentace produktu, elevator pitch.
12.Prezentace studentů a zpětná vazba od studentů a vyučujícího.