Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-IBbrmPAk. rok: 2025/2026
Cílem tohoto modulu je vypracovat a prezentovat individuální výzkumný projekt s využitím výzkumných metod, které se aplikují na znalosti získané během přednášek. Student by měl individuálně zkoumat buď praktický problém ve vybrané společnosti, nebo provádět výzkum v oboru. Na konci semestru pak složit zkoušku. Student si individuálně volí výzkumné téma nebo problematiku, kterou bude zpracovávat zvolenou výzkumnou strategií a metodami, zejména s ohledem na jeho potenciální zaměření diplomové práce. Téma může být zaměřeno na analýzu problému v rámci firmy, např. v oblasti managementu, marketingu nebo strategického řízení. Student by měl následně shromáždit relevantní informace z prostředí firmy a na jejich základě kriticky analyzovat současnou situaci a navrhnout další řešení konkrétního manažerského či strategického problému. Nebo může student provést výzkum v terénu v oblasti názorů, postojů jednotlivců na vybrané téma nebo chování zákazníků, firem atp.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti budou muset obhájit svůj výzkum (max. 100 bodů) na vybrané téma na cvičení. Projekt (100 bodů) bude hodnocen: rešerše literatury 20 bodů, strategie výzkumu 30 bodů, zpracování a interpretace výsledků 30 bodů, formální a grafické náležitosti projektu 20 bodů.
Pro získání zápočtu je třeba min. 60 bodů. Závěrečná zkouška (100 bodů) bude tvořena písemnou částí obsahující 4 otevřené otázky. Každá otázka je hodnocena max. 25 body. Pro úspěšné absolvování předmětu musí student získat minimálně 50 bodů. Výsledné hodnocení je pak určeno podle stupnice:A 90-100 bodůB 80-89 bodůC 70-79 bodůD 60-69 bodůE 50-59 bodůF menší než 49 bodů
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem: studenti zpracují pouze výzkumný projekt dle zadání uvedeného v aktualitách předmětu.
Účast na přednáškách je doporučována, zrovna tak jako studijní literatura. Kontrola je v kompetenci přednášejícího. Během semestru bude vyučujícím kontrolováno:
3 týden: kontrola výběru tématu diplomové práce
6 týden: kontrola výběru výzkumného tématu a použitých metod
12,13 týden prezentace výzkumného projektu
Učební cíle
Výstupy z učení je možné charakterizovat jako:
a) Popis výzkumného procesu a návrh schématu výzkumu.b) Definování stavu vědeckého poznání, popis stavu okolí podniku a situace v podniku.c) Definice zdrojů dat a metod jejich sběru pro sekundární výzkum.d) Metody sběru dat v primárním výzkumu.e) Prezentace a obhajoba výsledků výzkumu
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Náplň přednášek:
1. Struktura kurzu, struktura výzkumného projektu, struktura prezentace.2. Výzkum v podnikání, vědecké myšlení, výzkumný proces, návrh výzkumu, konceptuální schéma a konceptuální model.3. Strav vědeckého poznání. Rešerše literatury. Primární a sekundární výzkum. Metoda kritického přezkumu literatury PRISMA.4. Metody sběru dat v primárním výzkumu. Kvantitativní výzkum, typy výběru vzorku. Výpočet výzkumného vzorku.5. Konstrukce dotazníku, škály.
6. Kvalitativní přístup, diskuse výzkumných výsledků.
Cvičení
Semináře:1. Úvod do seminářů - organizační aspekty, generování výzkumných myšlenek. Definice a účel výzkumu, časové řízení výzkumu, úzká místa výzkumného procesu. 2. Kvality dobrého výzkumníka - rozhodování o výzkumném přístupu a výběru výzkumné strategie.3. Shromažďování výzkumných dat - provádění výzkumu, sekundární výzkum. Sběr dat z výzkumu, primární výzkum: pozorování, rozhovory, dotazníky. 4. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvalitativní přístup. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvantitativní přístup. 5. Konzultace k výzkumným tématům.6. Konzultace k prezentaci výzkumného projektu.Konzultace v rámci seminářů budou probíhat mimo pravidelnou výuku v kanceláři vyučujícího.