Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-IBbrmPAk. rok: 2025/2026
Cílem tohoto modulu je vypracovat a prezentovat individuální výzkumný projekt s využitím výzkumných metod, které se aplikují na znalosti získané během přednášek. Student by měl individuálně zkoumat buď praktický problém ve vybrané společnosti, nebo provádět výzkum v oboru. Na konci semestru pak složit zkoušku. Student si individuálně volí výzkumné téma nebo problematiku, kterou bude zpracovávat zvolenou výzkumnou strategií a metodami, zejména s ohledem na jeho potenciální zaměření diplomové práce. Téma může být zaměřeno na analýzu problému v rámci firmy, např. v oblasti managementu, marketingu nebo strategického řízení. Student by měl následně shromáždit relevantní informace z prostředí firmy a na jejich základě kriticky analyzovat současnou situaci a navrhnout další řešení konkrétního manažerského či strategického problému. Nebo může student provést výzkum v terénu v oblasti názorů, postojů jednotlivců na vybrané téma nebo chování zákazníků, firem atp.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Kurz vyžaduje následující znalosti, dovednosti a kompetence:
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti budou muset obhájit svůj výzkum (max. 50 bodů) na vybrané téma na cvičení. Projekt (50 bodů) bude hodnocen: konzultace jednotlivých fází 15 bodů, zpracování výzkumného projektu dle pokynů 25 bodů, prezentace 10 bodů. Pro získání zápočtu je třeba min. 25 bodů z 50 možných. Závěrečná zkouška (50 bodů) bude tvořena písemnou částí obsahující 4 otevřené otázky. Každá otázka je hodnocena max. 25 body. Pro úspěšné absolvování předmětu musí student získat minimálně 25 bodů. Výsledné hodnocení je pak určeno podle stupnice:A 90-100 bodůB 80-89 bodůC 70-79 bodůD 60-69 bodůE 50-59 bodůF menší než 49 bodů
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem: studenti zpracují pouze výzkumný projekt dle zadání uvedeného v aktualitách předmětu.
Účast na přednáškách je doporučována, zrovna tak jako studijní literatura. Kontrola je v kompetenci přednášejícího.
Učební cíle
Cílem modulu je vypracování a představení výzkumného projektu pomocí výzkumných metod uvedených v modulu. V tomto modulu mohou studenti aplikovat znalosti získané během přednášek a seminářů. Studenti mají/by měli řešit praktický problém vybraného podniku v oblasti managementu, marketingu, strategického řízení apod.
Výstupy z učení je možné charakterizovat jako:
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Náplň přednášek:
Cvičení
Semináře:1. Úvod do seminářů - organizační aspekty, generování výzkumných myšlenek. Definice a účel výzkumu, časové řízení výzkumu, úzká místa výzkumného procesu. 2. Kvality dobrého výzkumníka - rozhodování o výzkumném přístupu a výběru výzkumné strategie.3. Shromažďování výzkumných dat - provádění výzkumu, sekundární výzkum. Sběr dat z výzkumu, primární výzkum: pozorování, rozhovory, dotazníky. 4. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvalitativní přístup. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvantitativní přístup. 5. Konzultace k výzkumným tématům.6. Konzultace k prezentaci výzkumného projektu.Konzultace v rámci seminářů budou probíhat mimo pravidelnou výuku v kanceláři vyučujícího.