Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BMAREAk. rok: 2025/2026
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu je jedním z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu je objasnění a praktické využívání postupů z marketingové praxe vycházející z aktuálních teoretických předpokladů. Výuka probíhá interaktivní formou, při které posluchači postupně zpracovávají konkrétní marketingový projekt pro zvolenou společnost. V rámci prezenční části výuky bude příprava projektů prezentována a konzultována v postupných krocích. Mimo prezenční část výuky budou posluchači na projektech pracovat samostatně.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zakončení předmětuHodnocení předmětu je postaveno na následujících pilířích:- aktivní účast ve výuce (10%)- zpracování marketingového plánu v souladu s probíranou metodikou (50%)- prezentace připraveného plánu (10%)- ústní zkouška zaměřená na ověření systematického a metodicky správného přístupu k řešení praktických marketingových úloh (30%)
Zpracovaný marketingový plán a jeho prezentace budou hodnoceny v rámci cvičení. Minimální počet bodů pro získání zápočtu je 30.Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:Hodnocení předmětu je postaveno především na zpracování individuálního projektu marketingového plánu, jeho obhajobě a odborné ústní rozpravě.
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor BAK-Z , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá interaktivní formou, při které posluchači postupně zpracovávají konkrétní marketingový projekt pro zvolenou společnost. V rámci prezenční části výuky bude příprava projektů prezentována a konzultována v postupných krocích. Mimo prezenční část výuky budou posluchači na projektech pracovat samostatně.Základní časový rámec výuky je následující:Týden 1-2:Základní Pojetí marketingu – přístupy k podnikání (podnikatelská filosofie) a nástroje (přehled prvků marketingového mixu), Marketingový mix – pojetí 4P a 4C, Specifika marketingu v různých oborech podnikáníTýden 3-4:Marketingové analýzy a vlivy (externí a interní) na marketingové strategiePraktické návody využití analytických metod v marketingu SLEPT, Porterova analýza, Portfolio analýza, Analýza sortimentního kříže, SWOT.Týden 5-6:Marketingový výzkum jako nástroj pro zjišťování potřeb zákazníků, získání zpětné vazby o jejich spokojenosti, informací o konkurenci, tržních trendů na sledovaných trzích.Týden 7-8:Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.Týden 9-10:Příprava a tvorba produktové nabídky pro jednotlivé tržní segmenty. Targeting a Positioning produktů pro cílové tržní segmenty.Marketingové pojetí a postupy tvorby ceny. Možnosti zajištění distribuce produktů na různých trzích.Týden 11-12:Marketingová komunikace. Tradiční formy komunikace, online komunikace, komunikace prostřednictvím sociálních médií.Image a image marketingTýden 13:Prezentace a oponentní hodnocení připravených projektů, konzultace možných alternativ připravených strategií a plánů.
Cvičení