Detail předmětu

Team and Company Development

FP-BBCDEAk. rok: 2025/2026

Předmět je zaměřen na rozvoj podnikatelských a manažerských dovedností a kompetencí. Studenti zakládají reálnou týmovou firmu a rozjíždí reálné projekty. Důraz je kladen na rozvoj týmu, vlastní rozvoj, aspekty založení a rozvoje firmy, organizaci, plánování, kontrolu, identifikaci podnikatelských příležitostí, marketing, výzkum a validaci a rozjezd projektu, finanční aspekty, základy rozvoje značky. Klíčovým výstupem je rovněž pochopení vazeb při rozhodování podnikatele na základě analýzy založených na průzkumu trhu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Vstupními předpoklady pro kurz Business Competence Development jsou základní znalosti dílčích podnikatelských oblastí na úrovni vysokoškolského vzdělání a dovednosti v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Přínosné jsou rovněž získané zákaznické zkušenosti v tržním prostředí. Kurz je úzce propojen s předměty Marketing a Principles of Entrepreneurship.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení zahrnuje průběžné hodnocení výstupů a hodnocení finální prezentace a obhajoby. Hodnocení zohledňuje práci v týmu i individuální výstupy.

Hodnocení týmové práce:

  • Založení a rozvoj týmové firmy – 60% (až 60 bodů)
  • Rozvoj vlastních projektů – 30% (až 30 bodů)
  • Zapojení do rozvoje programu – 10% (až 10 bodů)
  • Zpracování samostatného selflearnigového projektu – 10%  (až 10 bodů)

Finální hodnocení je uzavřeno v rámci meetingu týmu v průběhu zkouškového období. Studenti zde prezentují proces založení a vzniku firmy, rozvoj firmy, rozvoj  projektů a aktivity v rámci programu. Požadavky na prezentaci budou uvedeny v e-learningu a budou diskutovány v rámci praxe. Výsledná známka vychází z bodů získaných v jednotlivých oblastech a je v souladu s ECTS principy.

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na třech aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Tyto tři absence je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 3 TÝMOVÁ CVIČENÍ/AKTIVITY znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Studenti s individuálním studijním plánem musí detilní podmínky konzultovat s vyučujícím a svým týmem nejpozději před začátkem semestru. 

Učební cíle

Cílem předmětu je založení a rozvoj funkční týmové firmy, vytvořit podmínky pro rozvoj týmu a rozvíjet projekty studentů.


Studenti získají praktickou znalost právních, manažerských a podnikatelských aspektů, technik, metod a principů založení a řízení rozvoje týmové firmy. Studenti si osvojí principy týmové komunikace a využití dialogu v učení a řešení problému. Studenti se naučí realizaci projektů v rámci firmy. Studenti získají znalosti a dovednosti potřebné pro rozvoj a řízení týmu.

Základní literatura

EGWALI, Mayokun, Catherine. The Competent Entrepreneur: How to Hack Your Way to Competence Through Quality Training at Low Or No Cost. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017.

Doporučená literatura

DOEPFER, Benedict C. Co-Innovation competence: A strategic approach to entrepreneurship in regional innovation structures. Springer Science & Business Media, 2012.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-ESBD bakalářský 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do virtuálního mezinárodního prostředí, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu; seznámení se s jednotlivými oblastmi virtuálního prostředí
2. Prezentace specifik výuky v týmech, vysvětlení role kouče a jednotlivých rolí členů týmu
3. Vytvoření týmu a team building aktivity
4. Vytvoření jména společnosti, Loga a dalších grafických podkladů, definování produktového portfolia (produkt služba) na B2B trhu
5. Rozdělení jednotlivých činností v rámci firmy - marketing, nákup, prodej, finance; tvorba cenové politiky a specifikace distribučních kanálů,
6. Tvorba on-line marketingové propagace - FB stránky a další profily na soc. sítích, doplnění relevantních informací, vytvoření příběhu značky, příprava grafických podkladů (fotky apod.)
7. Tvorba webové prezentace společnosti, vytvoření newsletteru a emailové nabídky pro potencionální zákazníky
8. Video marketingová propagace na Youtube, FB a dalších sociálních sítí - propagační video společnosti, reklamní video na propagaci produktu
9. Komunikace se zákazníky (email, sociální sítě apod.), příprava prezentace pro investory
10. Realizace prezentace pro investory a jejich zpětná vazba,
11. Komunikace se zákazníky, obchodování a vedení související agendy - nákup, finance, prodej, marketing uzavírání obchodů; příprava prezentace pro firmy (Business Pitch)
12. Prezentace formou videokonference pro zákazníky ve Finsku - Business Pitch
13. Závěrečná zpětná vazba a uzavření hodnocení